Ποια είναι η εμπορική σχέση Ευρώπης-Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία;
ΝΕΑΠοια είναι η εμπορική σχέση Ευρώπης-Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία;
ΝΕΑΕυρώπη και Κίνα έχουν μια εμπορική σχέση αιώνων. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες αυτή έχει ενταθεί σε όλους τους τομείς συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου κατασκευής αυτοκινήτων.
Η παραγωγή αυτοκινήτων των ευρωπαϊκών εταιρειών στην Κίνα συνέβαλε στη μείωση του κόστους, στην αύξηση των πωλήσεων τους και στην αύξηση των κερδών τους.
WHAT CAR
Βεβαίως, οι Κινέζοι έμαθαν και από αυτή τη διαδικασία και πλέον έχουν φτάσει στο σημείο να ορίζουν ακόμα περισσότερο τους κανόνες και θα επιδιώκουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς και εντός της Γηραιάς Ηπείρου.
Πώς έχει διαμορφωθεί αυτή η εμπορική σχέση μεταξύ τους; Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η κινεζική αγορά είναι η τρίτη μεγαλύτερη σε αξία για τις εξαγωγές οχημάτων των εταιρειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πρώτες δύο είναι αυτή των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες τα κατασκευάζουν στην ασιατική χώρα και κατόπιν τα μεταφέρουν εδώ.
Σύμφωνα με τον ACEA, το 2023 εισήχθησαν στην Ε.Ε. από την Κίνα 438.034 ηλεκτρικά αυτοκίνητα η συνολική αξία των οποίων ήταν 9,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντιστρόφως, από την Ευρώπη προς αυτή εξήχθησαν 11.499 ηλεκτροκίνητα συνολικής αξίας 852,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων που κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα και πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε. ήταν σε ποσοστό 2,9% το 2020. Για το 2023 το ποσοστό αυξήθηκε στο 21,7%.
Σε ό,τι αφορά στα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη, το ποσοστό τους το 2020 ήταν 2,0%. Πέρυσι (2023), αυτό έφτασε το 7,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.