Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Παράνομα τα πρόστιμα της Ε.Ε. για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα;

Ελλάδα 13:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Παράνομα τα πρόστιμα της Ε.Ε. για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα;

ΝΕΑ

Παράνομα τα πρόστιμα της Ε.Ε. για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα;

ΝΕΑ

Ως γνωστόν, η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσμοθετεί και εφαρμόζει αυστηρότερα όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα και επιβάλλει πρόστιμα. Όμως, αυτό ίσως είναι παράνομο!

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει έρευνα του Πανεπιστημίου του Άουγκσμπουργκ (νότια Γερμανία) τα πρόστιμα που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την υπέρβαση του ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων είναι παράνομα.

Τα αποτελέσματά της αναμένεται να προκαλέσουν «σεισμό» εντός των προσεχών μηνών εφόσον οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποφασίσουν να τα χρησιμοποιήσουν εναντίον των γραφειοκρατών της Ε.Ε.

Αυτό θα είναι ακόμα ένα επεισόδιο μεταξύ των εταιρειών του κλάδου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχει ξεκινήσει μια διαμάχη μεταξύ των δύο μερών που αφορά στις αποφάσεις της σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης αλλά και των επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζήτησαν την πραγματοποίηση της εν λόγω έρευνας. Έτσι εμπειρογνώμονας στο Περιβαλλοντικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Άουγκσμπουργκ, καθώς και στο Δημόσιο, Ευρωπαϊκό και Πολεοδομικό Δίκαιο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εφαρμογή αυστηρών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι παράνομη και επιβλαβής για την αποτελεσματική περιβαλλοντική προστασία!

Ο Μάρτιν Κμεντ, Κοσμήτορας Ερευνητικών Υποθέσεων και Καθηγητής της έδρας Δημοσίου Δικαίου και Ευρωπαϊκού Δικαίου, Περιβαλλοντικού Δικαίου και Πολεοδομικού Δικαίου του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, δήλωσε σχετικά:

«Η μέτρηση των καυσαερίων μόνο στο άκρο της εξάτμισης είναι μια απαρχαιωμένη μέθοδος που δεν βλάπτει μόνο τις εταιρείες, αλλά και το περιβάλλον. Δεν λαμβάνεται υπόψη ο πλήρης κύκλος ζωής του οχήματος για τον καθορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».

Advertisement

Σύμφωνα με αυτήν τη θεωρία, ο μεγάλος ωφελημένος του τρέχοντος συστήματος μέτρησης είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση τα στελέχη της οποίας δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι εκπομπές CO2 δεν γίνονται σε μια συγκεκριμένη στιγμή.

Κάθε όχημα παράγει υψηλότερες τιμές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα όσο περνά η ηλικία του, συνεπώς η επιβολή σημαντικών προστίμων έχει θετικό αποτέλεσμα για την Ε.Ε. καθώς γεμίζει με χρήματα τα ταμεία της.

Advertisement

Ο Κμεντ, ως νομικός, υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει την αρμοδιότητα να επιβάλλει πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και κατηγορεί τους αξιωματούχους της ότι έχουν αναλάβει μια ευθύνη που δεν τους αφορά, δηλαδή την επιβολή και είσπραξη προστίμων για εκπομπή πέραν του ορίου.

Χαρακτηριστικά, τόνισε σχετικά: «Η μεταφορά των εσόδων (από αυτά τα πρόστιμα) στον γενικό προϋπολογισμό της Ε.Ε. είναι αντίθετη με τη σύμβαση. Δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα ώστε οι κατασκευαστές οχημάτων να πληρώνουν πρόστιμα αν ξεπερνούν τους καθορισμένους στόχους του στόλου που κατασκευάζουν».

Η άποψή του και τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας είναι «βούτυρο στο ψωμί» για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως έγινε γνωστό, τα νομικά τμήματά τους θα τη μελετήσουν προσεκτικά -όπως και τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία- για να αποφασίσουν εάν θα δράσουν εναντίον της Ε.Ε. για το συγκεκριμένο ζήτημα ή όχι.

Advertisement

Σε περίπτωση που έχουν δίκιο και το πράξουν, τότε αναμένεται να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση την επιστροφή του ποσού που έχουν πληρώσει ήδη. Όπως καταλαβαίνουμε, σε αυτή την περίπτωση τα χρήματα θα είναι πάρα πολλά.