Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο, ηλεκτρικό Toyota bZ5X
ΝΕΑ
Είναι το επόμενο, αναμενόμενο βήμα για την Toyota. Όσο και αν καθυστερεί, η ιαπωνική εταιρεία προετοιμάζει το bZ5X, το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο BEV μοντέλο της.
Όσο και εάν τα ανώτατα στελέχη της Toyota δείχνουν να αναβάλλουν την παρουσίαση ηλεκτροκίνητων νέων μοντέλων, δεν μπορούν να ξεφύγουν από την τάση της εποχής μας στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Έτσι, έχουν ανακοινώσει ότι εντός των επόμενων ετών θα παρουσιάσουν δέκα καινούργια μοντέλα με αυτήν την τεχνολογία κίνησης (δηλαδή ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες). Ένα από αυτά θα είναι και το bZ5X, το «μεγαλύτερο αδερφάκι» του bZ4X.
Η Toyota παρουσίασε τον Δεκέμβριο του 2021 το πρωτότυπο bZ Compact SUV (φωτογραφίες) το οποίο έδειξε στο παγκόσμιο κοινό την αισθητική που θα είχαν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητά της. Αυτή, πέρασε και στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της, κάτι που είδαμε στο νέο Prius.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το bZ5X θα παραπέμπει σημαντικά στο πρωτότυπο bZ Compact και θα βασίζεται σε μια επιμηκυσμένη εκδοχή της πλατφόρμας «e-TNGA».
Το αμάξωμά του θα φτάνει τα πέντε μέτρα, θα έχει τη σχεδίαση και τη διαμόρφωση των φώτων που υπάρχουν σε αυτό (πρωτότυπο), τα οποία θα είναι προσαρμοσμένα στις πραγματικές συνθήκες και στην ισχύουσα νομοθεσία.
Οι θόλοι των τροχών του θα είναι σχετικά μεγάλης διαμέτρου και θα ενσωματώνουν ζάντες μεγάλων διαστάσεων που θα τονίζουν τη μορφή και τον χαρακτήρα του οχήματος. Επίσης, τα πλαϊνά του και τα μαρσπιέ θα είναι ανάγλυφα διαμορφωμένα, επίσης για τον ίδιο λόγο.
Το bZ5X θα μπορεί να είναι και επταθέσιο, καθώς το μεταξόνιό του και ο εσωτερικός χώρος του θα επιτρέπει τη μεταφορά έως και ισάριθμων επιβατών. Φυσικά, εκτός από την ευρυχωρία του θα δοθεί βάρος και στην πρακτικότητα του.
Το ταμπλό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Toyota αναμένεται να είναι στην ίδια φιλοσοφία με αυτό του bZ4X. Θα διαθέτει μεγάλες οθόνες και το επίπεδο εξοπλισμού του θα είναι σε υψηλό επίπεδο, διαθέτοντας όλα τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης το οδηγού που περιλαμβάνονται στη σχετική τεχνολογική «ομπρέλα» της εταιρείας («Toyota Safety Sense»).
Οι διαστάσεις του bZ5X θα επιτρέπουν την τοποθέτηση μπαταριών μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας από αυτές που υπάρχουν στο bZ4X (σημ.: σε αυτό είναι 71,4 kWh, η ονομαστική), όπως και τη δημιουργία έκδοσης με δύο ηλεκτροκινητήρες (τετρακίνητη).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, το bZ5X θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ και θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο (με μπαταρίες) της Toyota που θα παράγεται εκεί.
Η δημιουργία του θα είναι η βάση για την αντίστοιχη έκδοση και της Lexus, ενώ δεν αποκαλείται να δούμε και ένα νέο ίδιο μοντέλο και από τη Subaru, όπως έχει συμβεί με τα bZ4X και Solterra, αντιστοίχως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Toyota C-HR: Ασφαλές και φιλικό στο περιβάλλον όσο ποτέ
Τι κάνει στην πράξη το χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota για EV;
Οθόνες παντού, ακόμα και στο αμάξωμα!