Όλα όσα γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό baby Juke της Nissan
ΝΕΑ
Με αρωγό το Renault Group, η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει μέσα στο 2026 να φέρει στην Ευρώπη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με προσιτή τιμή.
Μετά τα ολοκαίνουργια Micra, Leaf και Juke, η Nissan ετοιμάζει ένα όχημα κατηγορίας Α, το οποίο θα εξελιχθεί μέσω της Ampere, της νεοσύστατης εταιρείας του Renault Group που εξειδικεύεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
WHAT CAR
Η κίνηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την παρουσίαση του Volkswagen ID.1, ένα μοντέλο της κατηγορίας μικρών οχημάτων το οποίο αναμένεται να είναι εξίσου φθηνό με το μικρό Juke και ευθέως ανταγωνιστικό.
Η Nissan υπολογίζει το λανσάρισμα του νέου μοντέλου στην Ευρώπη το 2026. Γνωρίζουμε ήδη πως θα βασίζεται στο νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault Twingo, άρα θα διαθέτει και τη νέα μπαταρία φωσφόρου σιδήρου λιθίου (LFP).
Με τιμή στις περίπου 20.000 ευρώ, το ηλεκτρικό όχημα πόλης της ιαπωνικής εταιρείας θα παράγεται όπου και το Twingo. Δηλαδή, στην ανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Novo Mesto στη Σλοβενία, εγκατάσταση η οποία ανήκει στο Renault Group.
Βάσει όσων γνωρίζουμε, το μικρό, ηλεκτροκίνητο Nissan θα φέρει σχεδιαστικά περισσότερο στο Dacia Spring παρά στο Twingo. Που σημαίνει πως θα έχει crossover χαρακτηριστικά, άρα και σεβαστή απόσταση του δαπέδου από το έδαφος.
Τα δύο μοντέλα αναμένεται να μοιράζονται περίπου το 80% των εξαρτημάτων, με το ευρωπαϊκό τμήμα Nissan Design να έχει λόγο ως προς τον αισθητικό τομέα του νέου μοντέλου.
Η μηχανολογική εξέλιξη του μικρού Nissan προέρχεται εξ ολοκλήρου από τη νεοφυή μάρκα του ομίλου, Ampere. Η οποία δημιουργήθηκε για να αυξηθεί ο ρυθμός εξέλιξης των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, καθώς η Renault και ο Λούκα ντε Μέο ήθελαν να προλάβουν τους Κινέζους. Ενδεικτικά, να πούμε πως η εξέλιξη του νέου Twingo πήρε μόλις δύο χρόνια.
Αυτό το νέο τρίο οχημάτων πόλης του Group αναμένεται να έχει μήκος 3,75 μέτρα, με μεταξόνιο στα περίπου 2.500 χιλιοστά. Ακόμα, δεν είναι γνωστή ούτε η ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα με τον οποίο θα εφοδιάζονται, αλλά ούτε και η χωρητικότητα της LFP μπαταρίας τους.
Το παρόν Dacia Spring, πάντως, που έχει μικρότερο μήκος και μεταξόνιο, εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 26,8 kWh η οποία εξασφαλίζει 220+ χλμ. αυτονομίας.
Βάσει της τεχνολογίας που έχει η νέα πλατφόρμα του Renault Group, τόσο το Twingo όσο και το μικρό Nissan θα έχουν πάνω από μία επιλογή για τη μπαταρία τους. Συνεπώς, η αυτονομία τους θα είναι μεγαλύτερη από αυτή του Spring, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για πάνω από 300 χλμ. αυτονομίας ή για 10 χλμ. ανά kWh.
Οι επιδόσεις επίσης θα είναι επίσης ανώτερες από εκείνες του Spring, το οποίο κινείται χάρη σε ηλεκτρικό μοτέρ των 65 ίππων. Το Nissan αναμένεται να διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 95 ή 123 ίππων, άρα αυτόν που υπάρχει στο νέο Renault 5.
Το μικρό αυτοκίνητο πόλης της Nissan αναμένεται στην Ευρώπη το 2026, με τιμή στις περίπου 20.000 ευρώ.