Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική Porsche Cayenne

Ελλάδα 16:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Όλα όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική Porsche Cayenne

ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική Porsche Cayenne

ΝΕΑ

Η Porsche ανακοίνωσε ότι η 4η γενιά του δημοφιλούς SUV θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, ωστόσο θα συνεχίσει να διατίθεται και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις ακόμα και μετά το 2030.

Advertisement
Advertisement

Δίχως να χάνει καιρό από την παρουσίαση της ηλεκτρικής Macan τον περασμένο χειμώνα, η Porsche προχωράει στην εξέλιξη της ηλεκτρικής Cayenne, χωρίς να καταργεί τις εκδόσεις βενζίνης και τις hybrid.

Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία δεν ενημέρωσε για το εάν θα αναβαθμίσει τους βενζινοκινητήρες της παρούσας γενιάς, ενώ τόνισε ότι οι πωλήσεις θα ορίσουν το αν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν στο μακρινό μέλλον.

Σχετικά με τις δοκιμές εξέλιξης, ένα πρωτότυπο του μεγάλου SUV εντοπίστηκε πρόσφατα στην πίστα του Nordschleife Nurburgring και όπως παραδέχεται η εταιρεία πραγματοποιεί δοκιμές στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης.

Advertisement
Advertisement

Η Porsche δηλώνει πως έχει επικεντρωθεί στη διατήρηση του χαρακτήρα που τόσο έχει αγαπηθεί από το ευρύ κοινό, οπότε δίνεται βάση στη ρύθμιση της ανάρτησης, την οδηγική εμπειρία, την απόλυτη άνεση και τις υψηλές δυνατότητες στο off-roading.

Η νέα Cayenne θα βασιστεί στην PPE (Premium Platform Electric), που ήδη έχουμε δει να υποβαστάζει την καινούρια Macan και το Audi Q6 e-tron.

Βέβαια, το μεγάλο SUV της Porsche είναι σαφώς πιο ογκώδες από το προαναφερόμενα, ωστόσο αυτό δε θα αποτελέσει πρόβλημα για την καινοτόμα και ευέλικτη πλατφόρμα.

Advertisement

Από τις φωτογραφίες που έχει δει μέχρι τώρα το «φως» της δημοσιότητας, μοιάζει πως η ηλεκτρική Cayenne θα διαθέτει στη μάσκα αεροδυναμικά flaps, παρόμοια με εκείνα της νέας 911. Επίσης, φαίνεται πως οι προβολείς της θα έχουν πιο λεπτή σχεδίαση από αυτούς του παρόντος μοντέλου.

Αναφορικά με το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, παραμένει εντελώς άγνωστο. Ωστόσο, το πιο πιθανό είναι η επιλογή δύο ηλεκτροκινητήρων, ένας μπροστά και ένας πίσω, ακριβώς όπως συμβαίνει και στη Macan EV, η οποία αποδίδει 408 ίππους και 650 Nm ροπής.

Advertisement

Βέβαια, η Cayenne, όντας μεγαλύτερη, θα είναι και πιο βαριά. Άρα, δεν αποκλείεται οι ηλεκτροκινητήρες της να είναι πιο ισχυροί, ειδικά στις μεγαλύτερες εκδόσεις. Οι φήμες πάντως, μιλούν και για Cayenne EV με τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ.

Σχετικά με την PPE, υποστηρίζει ως γνωστόν τεχνολογία φόρτισης 800 V και σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των στοιχείων της μπαταρίας από την Porsche, η ισχύς φόρτισης αναμένεται να φτάσει τα 270 kW.

Πάντως, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, δε θα λείψει η υψηλή ενεργειακή χωρητικότητα στη μπαταρία και η σταθερή ισχύς φόρτισης, καθώς σκοπεύει να αξιοποιήσει στο έπακρον τις δυνατότητες της PPE.

Advertisement

Εάν τηρηθεί η σταθερά που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα του VW Group, τότε υπολογίζεται ότι η ηλεκτρική Cayenne θα φορτίζει τη μπαταρία της από το 10 στο 80% σε μόλις 20 λεπτά. Σημείωση, ότι με 10 λεπτά φόρτισης, η αυτονομία θα φτάνει τα περίπου 255 χιλιόμετρα.

Η Porsche ενημερώνει ότι έχουν ακόμα να γίνουν… εκατομμύρια χιλιόμετρα απαιτητικών δοκιμών, υπό κάθε είδους συνθήκες, με τα πρώτα πρωτότυπα να έχουν ήδη βγει από το εργοστάσιο. Καλύτερο παράδειγμα αυτών, αποτελεί η Cayenne που εντοπίστηκε στο Nurburgring.

Η Porsche Cayenne EV αναμένεται να παρουσιαστεί κάπου στα τέλη του 2025 με αρχές 2026.