Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Citroen ë-C3

Ελλάδα 15:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Citroen ë-C3

ΝΕΑ

Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Citroen ë-C3

ΝΕΑ

Το νέο ë-C3  δεν είναι απλά το πιο χαρισματικό πρόσφατο μοντέλο της Citroen. Είναι ξεκάθαρα και το πιο σημαντικό για το μέλλον ολόκληρης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement
Advertisement

Σε έναν κόσμο που κινείται και αλλάζει με ασύλληπτες ταχύτητες, οι Ευρωπαίοι βρέθηκαν να έχουν πολύ χαμηλά ανακλαστικά. Οι φουριόζοι και πιο μεθοδικοί Κινέζοι κατάφεραν να πάρουν κεφάλι και να στριμώξουν για τα καλά τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, ιδίως στο κομμάτι που όλοι προσβλέπουν για να σταθεί στα πόδια της η ηλεκτροκίνηση: τα μικρά και προσιτά μοντέλα.

Ανάχωμα σε όλο αυτό το δυσμενές πλαίσιο που πάει να διαμορφωθεί έρχεται να βάλει και πάλι μία εταιρεία που έχει στο γενετικό της υλικό την υπέρβαση. Για άλλη μια φορά η Citroen, ως μέλος πλέον του γκρουπ Stellantis, έρχεται να βγάλει τα «κάστανα από την φωτιά» και να δείξει σε όλους ότι είναι εφικτό να φτιαχτεί και εντός Ευρώπης ένα καλό ευρωπαϊκό ηλεκτρικό μοντέλο.

Για να ολοκληρωθεί το επίτευγμα (γιατί περί επιτεύγματος πρόκειται όπως έχουν έρθει τα πράγματα) του νέου ë-C3 έπρεπε να επιστρατευθεί η αποφασιστικότητα των ανθρώπων του γκρουπ και λίγη από την κοινή λογική που λείπει από τα μεγάλα ευρωπαϊκά τζάκια.

Advertisement
Advertisement

Με άλλα λόγια να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να προκύψει ένα φθηνό ευρωπαϊκό ηλεκτρικό με έξυπνες κινήσεις. Και με κύριο γνώμονα τη μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής. Για αυτό το μοντέλο, η Citroen έβγαλε από το καπέλο της όλα τα «μαγικά» της σύγχρονης παραγωγής.

Η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το κόστος παραγωγής μέσω διαφόρων στρατηγικών αποφάσεων, όπως η χρήση μιας χαμηλού κόστους μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και η απλοποίηση των εκδόσεων εξοπλισμού του οχήματος.

Το κόστος παραγωγής του ë-C3  μειώθηκε κατά περίπου 15-20% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο C3, χάρη στη μπαταρία LFP, η οποία είναι 20% φθηνότερη από την εναλλακτική λύση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC). Αυτή η μπαταρία αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού κόστους του οχήματος, καθιστώντας την εξοικονόμηση σημαντική.

Advertisement

Η Citroen μείωσε περαιτέρω το κόστος με την απλοποίηση της γκάμας των εκδόσεων. Το νέο ηλεκτρικό C3 διατίθεται σε δύο μόνο επίπεδα εξοπλισμού, χωρίς προαιρετικά χαρακτηριστικά, εκτός από τις επιλογές εξωτερικού χρώματος.

Το C3 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, η οποία αναπτύχθηκε αρχικά για οχήματα χαμηλού κόστους σε χώρες εκτός Ευρώπης, γεγονός που συμβάλλει επίσης στη μείωση του κόστους.

Advertisement

Ενώ και στην σχεδίαση του εσωτερικού έχουν γίνει έξυπνες επιλογές που κρατούν το κόστος χαμηλά χωρίς όμως να χάνεται η αίσθηση ποιότητας και πληρότητας που απαιτούν οι ευρωπαίοι καταναλωτές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας, το νέο C3 έχει 30% λιγότερα εξαρτήματα από το μοντέλο που αντικαθιστά. Και αυτό είναι μία σοβαρή ένδειξη για την δουλειά που έχει γίνει για την εκλογίκευση του κόστους.

Μέσα σε αυτό το γενικό πλαίσιο, το ë-C3 αποτελεί ένα εμβληματικό μοντέλο για την ίδια την Citroen, όντας το προβεβλημένο μέλος της τέταρτης γενιάς του C3. Ενός μοντέλου που ξεκίνησε το 2002 και μέσα σε 22 χρόνια έχει ξεπεράσει τις 5,6 εκατομμύρια μονάδες, αλλά και το θρυλικό 2CV ως το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας.

Advertisement

Το ë-C3 κάνει το ντεμπούτο του με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Citroën, που πρωτοεμφανίστηκε στο πρωτότυπο Citroën Oli του 2022, με πιο τετράγωνο αμάξωμα, μία ιδιαίτερη κάθετη μάσκα με μεγάλο οβάλ το κλασικό λογότυπο της εταιρείας και διακριτικά φωτιστικά σώματα.

Οι σχεδιαστές προτίμησαν να ακολουθήσουν μία διαφορετική στρατηγική από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας Β, ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά SUV στο νέο μοντέλο, κάτι που του προσδίδει ξεχωριστή προσωπικότητα ενώ αυξάνει και την πρακτικότητα για τους επιβάτες.

Αν και δείχνει μεγαλύτερο έχει παραμείνει σε μήκος στα ίδια επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο. Με ύψος 1,57 μέτρα (χωρίς τις μπάρες οροφής), το ë-C3 είναι ψηλότερο από τον προκάτοχό του ενώ η εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος των 163 χιλιοστών ανταποκρίνεται άνετα στις προδιαγραφές και ενός compact SUV.

Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί μια οικεία ατμόσφαιρα, με αυξημένο χώρο για το κεφάλι και βελτιωμένη ορατότητα που συμβάλλουν στην αίσθηση ευεξίας.

H σχεδίαση είναι μοντέρνα και νεανική, με όμορφες λεπτομέρειες και ποιοτικά υλικά που δίνουν μία ευχάριστη διάσταση στο σαλόνι.

Η εταιρεία ονομάζει όλη την αισθητική προσέγγιση ως C-Zen lounge, η οποία συνίσταται στην μεγαλύτερη δυνατή αύξηση της ορατότητας προς τα εμπρός για οδηγό και συνοδηγό.

Η αίσθηση της πανοραμικής ορατότητας ενισχύεται και από το μεγάλο παρμπρίζ αλλά και τα ευμεγέθη παράθυρα στο πλάι που δημιουργούν ένα ιδιαίτερα φωτεινό και ευχάριστο περιβάλλον για όλους τους επιβάτες.

Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο διακριτά επίπεδα, με τα τεχνικά στοιχεία επάνω και ένα άνετο τμήμα με υφασμάτινο περιτύλιγμα σε στυλ «Sofa Design» που δημιουργεί ένα ζεστό αίσθημα που θυμίζει interior design κάποιας μοντέρνας κατοικίας.

Από τις καινοτομίες που συνηθίζει η Citroen στα σαλόνια της είναι η πλήρης απουσία ενός τυπικού πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει αντικατασταθεί από ένα Head-Up-Display που προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες σε μία ειδική εσοχή του ταμπλό στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Την όλη καινοτόμο προσέγγιση συμπληρώνει ένα μικρό σε διάμετρο αλλά πολύ πρακτικό τιμόνι με διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών.

Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και η οποία έχει διαθέτει ένα πληθωρικό interface με όλες τις σημαντικές λειτουργίες του οχήματος να ελέγχονται μέσω αυτής.

Τα νέα καθίσματα Citroen Advanced Comfort με το νέο μοτίβο του ë-C3 χρησιμοποιούν πρόσθετο αφρό για να προσφέρουν μια μοναδική μαλακή αίσθηση κάνοντας την οδήγηση μία άνετη και ευχάριστη διαδικασία.

Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα κατά 10 χιλιοστά πιο πάνω από το συνηθισμένο για τα super mini, στοιχείο που δίνει έναν πιο SUV χαρακτήρα στον χαρακτήρα του σαλονιού.

Το ë-C3 είναι πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, με περισσότερο χώρο για τους αγκώνες και την καλύτερη στην κατηγορία του απόσταση για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα.

Το ψηλότερο εσωτερικό και οι άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, σε συνδυασμό με τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και τη μεγάλη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, εξασφαλίζουν πρακτικότητα και άνεση.

Ο χώρος φόρτωσης φθάνει τα 310 λίτρα και έχει αρκετά μεγάλο άνοιγμα και πρακτικό σχήμα έτσι ώστε να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και ικανός να μεταφέρει μεγάλα σε όγκο και μήκος αντικείμενα, ιδίως με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, όταν πλέον έχει 920 λίτρα χωρητικότητα.

Το ë-C3 εφοδιάζεται με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες σε συστήματα διασύνδεσης και υποβοήθησης της οδήγησης. Μεταξύ αυτών διατίθενται συστήματα όπως το Active Safety Brake, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, το Driver Attention Alert, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, το Adaptive Cruise Control, οι έξυπνοι προβολείς, η κάμερα οπισθοπορείας και άλλα.

Η Citroën απλοποιεί τη διαδικασία αγοράς με μια βελτιωμένη γκάμα δύο εκδόσεων, «You» και «Max», κάτι που επιδρά θετικά στην τελική τιμή του αυτοκινήτου (και μάλλον είναι μία τάση που θα ακολουθήσουν πολλοί κατασκευαστές στο μέλλον).

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό του υπόβαθρο το ë-C3 διαθέτει έναν κινητήρα 113 ίππων και μια μπαταρία 44 kWh τεχνολογίας LFP, προσφέροντας αυτονομία έως και 320 χιλιομέτρων (WLTP). Η δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 100 kW επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 20% στο 80% σε μόλις 26 λεπτά.

Η τυπική φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά με on board φορτιστή 7 kW (έξτρα διατίθεται και σε 11 kW).

Με τον συγκεκριμένο κινητήρα και με τη βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης το ηλεκτρικό C3 επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε περίπου 11 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα, επαρκέστατη για τον κατά βάση αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν τις διαδρομές και να παρακολουθούν το όχημά τους μέσω της εφαρμογής MyCitroën App και της νέας εφαρμογής ë-ROUTES App, η οποία προσφέρει πληροφορίες πλοήγησης και δικτύου φόρτισης σε πραγματικό χρόνο.

Η σουίτα συνδεσιμότητας του ë-C3 περιλαμβάνει λειτουργίες τηλεχειρισμού για την προθέρμανση ή την προψύξη του οχήματος, τη διαχείριση των προγραμμάτων φόρτισης και τον έλεγχο της κατάστασης της μπαταρίας.

Μια πιο προσιτή έκδοση με μπαταρία 33 kWh και αυτονομία 200 χιλιομέτρων θα είναι διαθέσιμη το 2025 σε τιμή που σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις θα πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ.

Το ë-C3 είναι κατασκευασμένο πάνω στην οικονομικά αποδοτική πλατφόρμα Stellantis «Smart Car», η οποία υποστηρίζει τόσο ηλεκτρικά όσο και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Από τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, ξεχωρίζει η ανάρτηση με τα υδραυλικά «στοπ» τα οποία λειτουργούν τόσο κατά την συμπίεση όσο και κατά την έκταση, μειώνοντας σημαντικά -όπως έχει φανεί και από άλλα μοντέλα της εταιρείας- τις ενοχλητικές αναπηδήσεις σε δρόμους που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.

Οδηγώντας το ë-C3 στους δρόμους της Αυστρίας, αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι εκείνη η μοναδική ικανότητα της Citroen να δημιουργεί αυτοκίνητα που σου κάνουν την ζωή εύκολη, άνετη και ευχάριστη.

Με δεδομένο το ηλεκτρικό υπόβαθρο και το στιλ οδήγησης που αυτό επιβάλλει, απλά απολαμβάνεις ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα εύκολο στην κίνηση σε αστικό πεδίο, με εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και εξαιρετική ευελιξία.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας κάνει τα πάντα για να κινήσει σβέλτα τα 1.483 κιλά του αμαξώματος και σε γενικές γραμμές είναι υπεραρκετός για τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, ιδίως σε ότι αφορά τις πολύ χρήσιμες ρεπρίζ από χαμηλές ταχύτητες.

Η ψαγμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με τα παχιά καθίσματα προσφέρουν κορυφαία επίπεδα άνεσης για τα δεδομένα των σύγχρονων super mini, απορροφώντας ικανοποιητικά κάθε ανωμαλία της ασφάλτου.

Σε γενικές γραμμές δείχνει περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που αφήνει να εννοηθεί το χαμηλό του κόστος, γεμάτο μία ευχάριστη αίσθηση lifestyle αλλά και ουσιαστικής προσοχής στην λεπτομέρεια, συμβατή με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις για ένα αυτοκίνητο του σήμερα.

Συμπερασματικά, και μέχρι να το δοκιμάσουμε και στην χώρα μας, το ηλεκτρικό C3 επιτυγχάνει κάτι που πριν λίγο καιρό έμοιαζε ακατόρθωτο: να φτιαχτεί ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη το οποίο θα είναι φθηνό μεν αλλά σε καμιά περίπτωση φτηνιάρικο.

Το πολύ όμορφο και αρκετά ιδιαίτερο μικρό της Citroen είναι ένα πολύ προσεγμένο αυτοκίνητο, με χώρους και ανέσεις για τέσσερις επιβάτες, με ποιότητα και χαρακτηριστικά που θα καλύψουν τα απαιτητικά ευρωπαϊκά στάνταρ, ενώ οι οικονομίες κλίμακας που έχουν γίνει μένουν καλά κρυμμένες στο παρασκήνιο.

To ë-C3 είναι το αυτοκίνητο που περίμενε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία για να πάρει επάνω της και να δείξει και στην πράξη ότι μπορεί να αντισταθεί στην ολομέτωπη επίθεση των Κινέζων.

Δεν φλυαρεί με περιττές τεχνολογίες και δεν κραυγάζει με υπερβολικές υποσχέσεις, αλλά εστιάζει στην ουσία και στο πως θα κάνει όσο γίνεται πιο ελκυστικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο ευρύ κοινό.

Μία εξαιρετική πρόταση για όποιον θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα στην ηλεκτροκίνηση, και -σε κάθε περίπτωση- ένα σημαδιακό αυτοκίνητο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.