Νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης από την Kia
ΝΕΑ
Η Kia έχει προχωρήσει σημαντικά σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση, όμως δεν αφήνει τη βασική κινητήρια μονάδα των μοντέλων της.
Κατά τη διάρκεια της «Ημέρας Ενημέρωσης Επενδυτών» που διεξήγαγε η Kia στις 9 Απριλίου (2025), τα στελέχη της ανακοίνωσαν ότι εξελίσσουν έναν καινούργιο κινητήρα ο οποίος θα τοποθετείται στα νέα μοντέλα της.
WHAT CAR
Όπως έγινε γνωστό, έχουν αρχίσει την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα έχει διευρυμένο πεδίο εφαρμογών. Πρόκειται για έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο χωρητικότητας 2,5 λίτρων, ο οποίος θα έχει μέγιστη απόδοση έως 300 ίππους.

Όπως δήλωσαν οι άνθρωποι της Kia θα χρησιμοποιείται στα μελλοντικά μοντέλα της τόσο αυτούσιος όσο και σε εξηλεκτρισμένη εκδοχή του, με υβριδικής διάταξης σύστημα. Επίσης, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως «range extender» σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, δηλαδή ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία.
Πάντως, όπως ανακοινώθηκε, η βασική εφαρμογή του καινούργιου 2.5 T-GDI θα είναι σε εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης το οποίο θα εξελιχθεί περισσότερο για να είναι αποτελεσματικότερο.

Επίσης, τα στελέχη της νοτιοκορεατικής εταιρείας υποσχέθηκαν ότι αυτό θα δίνει και καλές επιδόσεις, πέραν της οικονομίας καυσίμου και της χαμηλής εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δυνατότητα χρήσης τού νέου κινητήρα ως «range extender». Σε αυτήν την περίπτωση, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο ένα ηλεκτρικό pickup το οποίο θα μπει σε διαδικασία εξέλιξης, όπως ανακοινώθηκε στη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Επίσης, οι άνθρωποι της Kia δήλωσαν ότι ως το 2030 θα παρουσιάσουν 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα για την παγκόσμια αγορά, καθώς και 10 καινούργια υβριδικά και Plug-in Hybrid.
Όπως είπαν, στόχος τους είναι από εκείνη τη χρονιά και έπειτα να διαθέτουν παγκοσμίως περισσότερο από ένα εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά τους και άλλα τόσα υβριδικά και Plug-in Hybrid, ετησίως.
Παράλληλα, πιστεύουν ότι θα συνεχίσει να υπάρχει σημαντική ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε βενζίνης είτε ντίζελ.