Μόνο τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών είναι κερδοφόρες
ΝΕΑ
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μία τεράστια πρόκληση για τις εταιρείες. Και μόνο λίγες έχουν καταφέρει να βγάζουν λεφτά.
Μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι μόνο τέσσερις μάρκες αποκλειστικά για EV είναι σήμερα κερδοφόρες.
WHAT CAR
Οι εταιρείες αυτές είναι η Tesla, η BYD, η Li Auto και ο όμιλος Series (Seres, Aito, Landian).
Ενώ η Tesla παραμένει η μόνη μη κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία EV που παράγει κέρδη, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7,2% το 2024 έχει μειωθεί, ενώ το περιθώριο κέρδους 6,4% της BYD βελτιώνεται και θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει την Tesla.
Η καθετοποιημένη παραγωγή παίζει βασικό ρόλο στην κερδοφορία, επιτρέποντας σε αυτές τις μάρκες να ελέγχουν το κόστος και να κλιμακώνονται αποτελεσματικά.
Εν τω μεταξύ, άλλες μάρκες EV εξακολουθούν να λειτουργούν με ζημίες, αν και ορισμένες πλησιάζουν στην κερδοφορία.
Η Zeekr (περιθώριο κέρδους -8,5%) αναμένεται να επιτύχει σύντομα ισοσκελισμό, ενώ η Xpeng και η Leapmotor έχουν μειώσει σημαντικά τις ζημίες τους.
Αντίθετα, η Nio (-30%) και η Polestar παραμένουν στο κόκκινο, αν και σημειώνουν πρόοδο.
Η Rivian αγωνίζεται επίσης οικονομικά, αλλά συνεχίζει να εξασφαλίζει εξωτερική χρηματοδότηση.
Στο άλλο άκρο, η Lucid έχει τις χειρότερες απώλειες στη βιομηχανία EV, σημειώνοντας ένα εντυπωσιακό λειτουργικό περιθώριο κέρδους -374% το 2024, μια βελτίωση από πάνω από -500% το 2023.
Η οικονομική στήριξη της Σαουδικής Αραβίας διατηρεί τη Lucid στη ζωή παρά τις μη βιώσιμες ζημίες της.
Τα δεδομένα αυτά υπογραμμίζουν τη σκληρή οικονομική πραγματικότητα της αγοράς EV: ενώ ορισμένες μάρκες ευημερούν, πολλές άλλες αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις για την επίτευξη κερδοφορίας.