Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μήπως το έχουμε παρακάνει με τα συστήματα ασφαλείας;

Ελλάδα 22:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μήπως το έχουμε παρακάνει με τα συστήματα ασφαλείας;

ΝΕΑ

Μήπως το έχουμε παρακάνει με τα συστήματα ασφαλείας;

ΝΕΑ

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έχουν αναβαθμίσει σημαντικά την ασφάλεια των μεταφορών. Μήπως όμως δεν χρειάζονται όλα αυτά;

Advertisement
Advertisement

Αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Ford, Ferrari, Kia και άλλων, ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια στους νέους κανονισμούς που προτείνει η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) στις ΗΠΑ, οι οποίοι απαιτούν τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) να λειτουργούν σε ταχύτητες έως 100 χλμ/ώρα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι οι νέες αυτές απαιτήσεις είναι ανεφάρμοστες και υπερβολικά δαπανηρές.

Η Alliance for Automotive Innovation (AAI), μια ομάδα πίεσης που εκπροσωπεί ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών αυτοκινήτων, όπως οι Stellantis, Honda, Hyundai, BMW, Mercedes, GM και πολλοί άλλοι, κατέθεσε αίτηση κατά τμημάτων των προτεινόμενων κανόνων AEB της NHTSA.

Advertisement
Advertisement

Οι κανόνες αυτοί θα απαιτούσαν επίσης τα συστήματα AEB να ενεργοποιούνται σε ταχύτητες έως και 150 χλμ/ώρα για να αποφεύγονται αποτελεσματικά οι συγκρούσεις.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να ενσωματώνουν εθελοντικά τα συστήματα AEB στα οχήματά τους το 2016. Ωστόσο, οι νέοι κανονισμοί αποσκοπούν στην περαιτέρω αύξηση του εύρους λειτουργικών ταχυτήτων των συστημάτων AEB για τη βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή τέτοιων προηγμένων συστημάτων AEB είναι απαγορευτικά δαπανηρή και η σχέση κόστους-οφέλους δεν είναι ευνοϊκή.

Advertisement

Προειδοποιούν ότι το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί αναπόφευκτα στους καταναλωτές, καθιστώντας τα οχήματα ακριβότερα χωρίς αντίστοιχη βελτίωση των αποτελεσμάτων στον τομέα της ασφάλειας.

Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι οι νέοι κανόνες θα απαιτήσουν ακριβότερα συστήματα που δεν βελτιώνουν απαραίτητα την ασφάλεια των οδηγών ή των πεζών.

Advertisement

Παρόλο που το AEB και άλλες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού έχουν αποδείξει ότι σώζουν ζωές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επισημαίνουν ότι τα συστήματα αυτά έχουν επίσης αξιοσημείωτες σχεδιαστικές ατέλειες που μπορούν μερικές φορές να θέσουν τους οδηγούς σε επικίνδυνες καταστάσεις.