Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αλλάζει την εικόνα του κυκλοφοριακού της πόλης

Ελλάδα 11:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αλλάζει την εικόνα του κυκλοφοριακού της πόλης

ΝΕΑ

Από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του, το Μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα, ειδικά στη δυτική πλευρά της πόλης.

Advertisement
Advertisement

Στην ύπαρξη περισσότερων χώρων στάθμευσης στα δυτικά από ό,τι στα ανατολικά της πόλης της Θεσσαλονίκης, αποδίδει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στον ημερήσιο αριθμό οχημάτων που εισέρχεται στην πόλη από τα δυτικά σε σχέση με τα ανατολικά, που έχει καταγραφεί στα στοιχεία της έρευνας του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στην πόλη.

«Μάλλον οι χρήστες των οχημάτων που εισέρχονται στην πόλη από τα δυτικά χρησιμοποιούν περισσότερο το μετρό γιατί υπάρχουν στην περιοχή εκείνη περισσότεροι χώροι στάθμευσης ώστε να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους» σημειώνει ο κ. Μπίλιας, εξηγώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τη διαφορά μεταξύ της μείωσης των οχημάτων που εισέρχονται από δυτικά (κατά 14% σε σχέση με το χρονικό διάστημα πριν από τη λειτουργία του μετρό) και εκείνης των οχημάτων που εισέρχονται από ανατολικά (κατά 6%).

Για την ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπίλλιας σχολιάζει: «Στα ανατολικά δεν ολοκληρώθηκε ακόμη η παρέμβαση στην οδό Ψελλού στη Νέα Ελβετία, όπου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία χώρος στάθμευσης τετρακοσίων αυτοκινήτων. Αυτό ακόμη δεν είναι έτοιμο, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν εκεί και να πάρουν το μετρό. Πιστεύω ότι αν ξεκινήσει η λειτουργία του χώρου στάθμευσης θα μειωθεί περισσότερο ο αριθμός των αυτοκινήτων που εισέρχονται από την Μουδανίων στην πόλη».

Advertisement
Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, ο αντιπεριφερειάρχης επισημαίνει ότι μεσοσταθμικά μειώθηκε κατά 10% η κίνηση στις οδούς 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Δημητρίου, Λαγκαδά, 26ης Οκτωβρίου και Λεωφόρο Νίκης, ενώ η μέγιστη μείωση καταγράφεται από τις 8 ως τις 9 το πρωί και διαμορφώνεται σε ποσοστό 28% από τα δυτικά και 15% από τα ανατολικά.

Στο μεταξύ, πριν ακόμη από την έναρξη λειτουργίας του μετρό είχε διαπιστωθεί από την άνοιξη του 2023 μείωση του χρόνου αναμονής στα φανάρια αλλά και της κίνησης στην πόλη κατά 10 με 15% καθώς και μείωση των αέριων ρύπων. Το γεγονός αυτό αποδόθηκε στην τοποθέτηση αισθητήρων σε δύο βασικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, τη μέτρηση της κυκλοφορίας σε αυτούς σε πραγματικό χρόνο με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και ευφυούς διαχείρισης της κυκλοφορίας και τη δημιουργία και λειτουργία λογισμικού που ανάλογα με τη σύνθεση της κίνησης των οχημάτων πριμοδοτεί τον πράσινο ή τον κόκκινο σηματοδότη.