Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετρό: Πόσο κοστίζουν και πώς θα χρηματοδοτηθούν τα μελλοντικά έργα;

Ελλάδα 8:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μετρό: Πόσο κοστίζουν και πώς θα χρηματοδοτηθούν τα μελλοντικά έργα;

ΝΕΑ

Μετρό: Πόσο κοστίζουν και πώς θα χρηματοδοτηθούν τα μελλοντικά έργα;

ΝΕΑ

Τα σχέδια για νέους σταθμούς και για επεκτάσεις στα δίκτυα της; Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θέλουν νέους οικονομικούς πόρους.

Advertisement
Advertisement

Με τα σημερινά δεδομένα η Ελλάδα κατασκευάζει έργα μετρό, χάρη στα χρηματοδοτικά εργαλεία που της προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή σε συντριπτικό βαθμό το ΕΣΠΑ.

Όπως, όμως, ισχύει και με όλα τα αντίστοιχα χρηματοδοτικά προγράμματα, το ΕΣΠΑ έχει συγκεκριμένες παροχές-κονδύλια και δυνατότητες. Όλα τα εγχώρια έργα μετρό, έχουν τη στήριξη των εναλλασσόμενων προγραμματικών περιόδων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στην Αθήνα σχεδιάζονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ελληνικό Μετρό επτά επεκτάσεις μετρό με περίπου 31 σταθμούς, ενώ και στη Θεσσαλονίκη πρόσφατα ανακοινώθηκε ένα πιο διευρυμένο δίκτυο με 26 επιπλέον σταθμούς.

Advertisement
Advertisement

Το συνολικό κόστος, για τα έργα και στις δύο πόλεις, ανέρχεται σε περίπου 7,5 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του κόστους περίπου 120 εκατ. ευρώ ανά σταθμό.

Με τις υπάρχουσες δυνατότητες, ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ μπορεί να καλύψει ένα ποσό περίπου 1-1,5 δισ. ευρώ ανά δεκαετία. Αυτό σημαίνει πως για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά τα έργα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο απαιτούμενος χρόνος αγγίζει τα 40-50 χρόνια, δηλαδή να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες μέχρι το …2075.

Στο πλαίσιο αυτόμ η Ελλληνικό Μετρό έχει συμβληθεί με την εταιρεία συμβούλων-μηχανικών Planet  προκειμένου να κάνει «εκπόνηση προκαταρκτική μελέτη διερεύνησης τρόπων χρηματοδότησης νέων γραμμών του Μετρό της Αθήνας».

Advertisement

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης, θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θα συμβάλλουν στην κατεύθυνση της υλοποίησης έργων μετρό που δεν θα έχουν αποκλειστική χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους.

Το ζητούμενο είναι να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα επόμενα έργα Μετρό, είτε αυτά είναι στην Αθήνα είτε στη Θεσσαλονίκη καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα, με κάθε επέκταση που τίθεται σε λειτουργία περιορίζεται αλλά επανέρχεται λόγω της συνεχούς επέκτασης των πολεοδομικών συγκροτημάτων των δύο πόλεων.

Advertisement