Μετρό: Πώς προχωρά η χρηματοδότηση για την προμήθεια νέων συρμών;
ΝΕΑ
Η ανάγκη ανανέωσης του στόλου, αλλά και οι επιμέρους ανάγκες που δημιουργεί η αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Ένα βήμα προς την υλοποίησή της, φαίνεται πως οδεύει η διαδικασία προμήθειας νέων συρμών για τις ανάγκες των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί από την Ελληνικό Μετρό η σύνταξη των προδιαγραφών και για την προμήθεια οκτώ συρμών για την κίνηση στις γραμμές 2 και 3 αλλά και οι προδιαγραφές για τους νέους επτά διρευματικούς συρμούς, που θα κινούνται και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του τμήματος Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
WHAT CAR
Επίσης φαίνεται πως η χρηματοδότηση για το πρώτο σκέλος είναι μάλλον εξασφαλισμένη και μένει να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες ένταξης στο ΕΣΠΑ. Το κόστος, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχεται σε περίπου 370 εκατ. ευρώ.
Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το πλάνο θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2026, με προποπτική ολοκλήρωσης, έως το τέλος της δεκαετίας. Η ανάγκη ανανέωσης του στόλου, κυρίως για λόγους ασφαλείας, είναι επιτακτική.
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές, αλλά και η μεγάλη αύξηση στην διακίνηση επιβατών από/προς το αεροδρόμιο λόγω του μεγάλου τουριστικού ρεύματος έχει δημιουργήσει συνθήκες κορεσμού αρκετές ώρες την ημέρα στην γραμμή 3.

Οι νέοι διρευματικοί συρμοί θα κληθούν να βελτιώσουν τις συχνότητες στα δρομολόγια του αεροδρομίου που σήμερα είναι ανά 36 λεπτά. Παρά του ότι στο αεροδρόμιο δρομολογείται και η προαστιακή γραμμή που φτάνει στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεν είναι ελκυστική για τους περισσότερους επιβάτες με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι συρμοί σχεδόν άμεσα σε κάθε δρομολόγιο.
Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών θα βοηθήσει στην βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων που σήμερα στις ώρες αιχμής είναι στα 4 λεπτά. Το κόστος για τους 15 συρμούς υπολογίζεται μεταξύ 170-200 εκατ. ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Όλες οι προηγούμενες παραγγελίες συρμών έγιναν μέσω ΕΣΠΑ, αλλά σε εποχές στις οποίες το επιχειρησιακό πρόγραμμα για υποδομές-μεταφορές ήταν πολύ πιο αυξημένο.