Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετρό Αθήνας: Ποιο είναι το ενδεδειγμένο μοντέλο για τις πλατείες-εργοτάξια;

Ελλάδα 10:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μετρό Αθήνας: Ποιο είναι το ενδεδειγμένο μοντέλο για τις πλατείες-εργοτάξια;

ΝΕΑ

Μετρό Αθήνας: Ποιο είναι το ενδεδειγμένο μοντέλο για τις πλατείες-εργοτάξια;

ΝΕΑ

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, δίνει το δικό του στίγμα για το μεγαλύτερο έργο στην πρωτεύουσα.   

Advertisement
Advertisement

Τα έργα που αφορούν στην κατασκευή των νέων σταθμών του Μετρό, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος τόσο για τους πολίτες, όσο και για την τοπική αυτοδιοίκηση και ο Χάρης Δούκας, κατέθεσε τη δική του προοπτική, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ».

Αναφερόμενος στα έργα του Μετρό που έχουν καταλάβει κεντρικές πλατείες της πρωτεύουσας (στο Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, την Κυψέλη), χωρίς όμως να υπάρχει σαφής ημερομηνία λήξης αυτής της δραστηριότητας, ο Δήμαρχος Αθηναίων τόνισε:

«Το Μετρό είναι ένα φιλολαϊκό και φιλοπεριβαλλοντικό έργο, το οποίο προωθούν όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για να μειώσουν την κίνηση στο κέντρο των πόλεων. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν επισκέφτηκα τον κ. Ιμάμογλου στην Κωνσταντινούπολη ότι ενώ είναι 38 σταθμοί του Μετρό υπό κατασκευή και θα περίμενε κανείς να είναι όλη η πόλη ένα εργοτάξιο, η εικόνα δεν ήταν αυτή. Θα μπορούσαν κι εδώ να μπαίνουν στις πλατείες και μετά από 6 μήνες – 1 χρόνο, να τις παραδίδουν πίσω στους κατοίκους, και ας μην είναι στο τελικό στάδιο.

Advertisement
Advertisement

Αυτό γίνεται και σε άλλες πρωτεύουσες, όχι μόνο στην Κωνσταντινούπολη. Και στην Κοπεγχάγη και στο Λος Άντζελες. Ο χώρος μίας πλατείας, που είναι συνήθως κατειλημμένος και αφοπλισμένος, παραδίδεται με μία τσιμεντένια κάλυψη και προχωρούν οι εργασίες με τον μετροπόντικα. Όταν οι εργασίες φτάσουν ακριβώς από κάτω, τότε ξανακλείνει η πλατεία για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Νομίζω αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ εάν εφαρμοστεί και εδώ. Θα δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη ανάσα στις πιο δύσκολες περιοχές. Γιατί το θέμα του ελεύθερου χώρου είναι κεντρικό στην Αθήνα».

Όσον αφορά τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών και το μπόνους που προβλέπει ο ΝΟΚ, ο Χάρης Δούκας σημείωσε:

«Πρέπει να δίνεται κίνητρο. Είμαι και Καθηγητής Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής και προωθώ τις ενεργειακές αναβαθμίσεις στα κτίρια. Το κίνητρο όμως μπορεί για παράδειγμα να είναι οικονομικό, να μειωθούν οι φόροι, ο ΦΠΑ, να επιδοτηθούν μία σειρά από τεχνολογίες. Αλλά όταν το κίνητρο είναι να «σηκώσεις» τρεις ορόφους, τότε αντισταθμίζεις το περιβαλλοντικό όφελος. Μόλις γύρισα από την επίσκεψή μου σε ένα δημοτικό σχολείο και μου έλεγαν οι μαθητές: ‘’Τι θα κάνετε κύριε Δήμαρχε για να μειωθεί το τσιμέντο στην πόλη μας’’;

Advertisement

Το πιο απλό πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να μην δημιουργούμε νέους ‘’πράσινους’’ πύργους. Υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα όπως στην Κυψέλη, που υπάρχουν στενά, που δεν τα βλέπει ποτέ ο ήλιος. Ένα μεγάλο κομμάτι της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ρύπανσης, οφείλεται και σε αυτό. Δημιουργούνται θερμικές νησίδες με πολύ υψηλή θερμοκρασία. Οι Δήμοι, πρέπει, επίσης, να έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να σχεδιάζουμε τις πόλεις μας».