Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μαύρα σύννεφα για την Tesla

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μαύρα σύννεφα για την Tesla

ΝΕΑ

Μαύρα σύννεφα για την Tesla

ΝΕΑ

Το 2024 δεν εξελίσσεται καλά για την αμερικανική εταιρεία που βλέπει το success story να θαμπώνει.

Advertisement
Advertisement

Η Tesla βιώνει μια δύσκολη χρονιά το 2024, με σημαντική μείωση των πωλήσεων τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8%, ενώ στην Ευρώπη η πτώση ήταν πιο απότομη, 13%, σύμφωνα με την JATO Dynamics.

Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με το 2023, όταν η Tesla πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων και ήταν ο κορυφαίος κατασκευαστής EV παγκοσμίως.

Advertisement
Advertisement

Παρά την αύξηση της συνολικής ζήτησης ηλεκτρικών, το μερίδιο αγοράς της Tesla συρρικνώνεται.

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν από 185.200 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 161.300 μονάδες το 2024.

Η μείωση αυτή σημειώθηκε ενώ οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 1,7%, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς της Tesla από 19,8% σε 17,2%.

Advertisement

Η Tesla ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής με μείωση στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών, με τη Volkswagen να σημειώνει παρόμοια πτώση.

Στις ΗΠΑ, ο όγκος πωλήσεων της Tesla μειώθηκε από 324.900 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 299.200 μονάδες το 2024.

Advertisement

Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 7,6% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της Tesla να μειωθεί από 59,8% σε 51,2%.

Παρόλο που η Tesla παραμένει κυρίαρχος παίκτης, ανταγωνιστές όπως η Hyundai, η Ford, η Rivian και η Kia σημείωσαν ισχυρά κέρδη, διαβρώνοντας το προβάδισμα της Tesla.

Αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν στην πτώση της Tesla. Η γκάμα των μοντέλων της εταιρείας γερνάει, με το Model 3 και το Model Y να δείχνουν την ηλικία τους παρά τις πρόσφατες ανανεώσεις.

Advertisement

Ο αυξημένος ανταγωνισμός από τις premium γερμανικές μάρκες, τους Κινέζους κατασκευαστές και τους ισχυρούς ανταγωνιστές στις ΗΠΑ, όπως η Ford, η Hyundai και η Rivian, επηρεάζει επίσης τις πωλήσεις της Tesla.

Επιπλέον, το Cybertruck δεν έχει ακόμη αποκτήσει σημαντική απήχηση, με μόλις 11.300 μονάδες να έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Οι μειώσεις τιμών που αύξησαν τις πωλήσεις το 2023 είναι λιγότερο αποτελεσματικές τώρα, καθώς μια ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών από άλλες μάρκες αυξάνει την προσφορά στην αγορά.

Για να ανακτήσει τη δυναμική της, η Tesla πρέπει να παρουσιάσει πιο φρέσκα προϊόντα σε περισσότερα τμήματα της αγοράς, πέρα από την απλή προσφορά εκπτώσεων και ενημερώσεων.