Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Kia GT4 Stinger: Το κομψό σπορ μοντέλο που παρέμεινε πρωτότυπο

Ελλάδα 5:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kia GT4 Stinger: Το κομψό σπορ μοντέλο που παρέμεινε πρωτότυπο

ΝΕΑ

Kia GT4 Stinger: Το κομψό σπορ μοντέλο που παρέμεινε πρωτότυπο

ΝΕΑ

Πολλοί κατασκευαστές προσπάθησαν, χρησιμοποιώντας τα αγνά υλικά του διαχρονικού Mazda MX-5, να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, η Kia βρισκόταν στα πρώτα στάδια μιας δημιουργικής έκρηξης. Η τρίτη γενιά σεντάν Optima ήταν μια πραγματικά συναρπαστική εναλλακτική στα Honda Accord και Toyota Camry. Το Kia Soul έγινε δεκτό ως ένα κομψό, προσιτό συμπαγές SUV. Και υπήρχε και σπορ σεντάν Stinger στον ορίζοντα.

Αλλά τα καλύτερα, δεν είδαν ποτέ το… φως της μαζικής παραγωγής. Η Kia παρουσίασε το GT4 Stinger στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το 2014, με κομψή εμφάνιση και γνήσιες αναλογίες εμπρόσθιου κινητήρα και πίσω κίνησης.

Το GT4 Stinger είχε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και απέδιδε 315 ίππους.

Advertisement
Advertisement

Ζύγιζε επίσης μόνο 1.270 κιλά, όσο ένα Toyota FR-S ή Subaru BRZ και λίγο περισσότερο από το Mazda MX-5 εκείνη την εποχή. Η κατανομή βάρους ήταν σχεδόν 50/50, με λίγο περισσότερο πάνω από τον μπροστινό άξονα. Δεν διέθετε καν υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης!

Η Kia υποστήριζε ότι ήθελε το concept να διατηρήσει αυτή την καθαρή αίσθηση σπορ κουπέ 2+2, αν και πιθανότατα δεν θα είχε φτάσει στην παραγωγή χωρίς κάποια μορφή υποβοήθησης και έξτρα τεχνολογικού εξοπλισμού.

Ακόμα και η μινιμαλιστική εικόνα του εσωτερικού, επιβεβαίωνε ότι η βασική πρόθεση της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν ένα κομψό σπορ αυτοκίνητο, εστιασμένο στην ανόθευτη οδηγικής απόλαυση.

Advertisement

Δυστυχώς, το πρωτότυπο που σχεδιάστηκε στο στούντιο της μάρκας, στην Καλιφόρνια, παράμεινε… πρωτότυπο και δεν έγινε ποτέ μοντέλο παραγωγής, περιορισμένος ή μαζικής, για να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες τις δυνάμεις του.