Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Και η Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

Ελλάδα 3:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Και η Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

ΝΕΑ

Και η Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

ΝΕΑ

Ακόμα ένα σπορ μοντέλο με τον εμβληματικό 2.5 TFSI της Audi λέει το δικό του «αντίο».

Advertisement
Advertisement

Το μακρινό 1978 στην Ολλανδία, ιδρύθηκε ένας νέος κατασκευαστής ονόματι Donkervoort, με εξειδίκευση στην δημιουργία χειροποίητων, ελαφριών σπορ αυτοκινήτων.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η ολλανδική μάρκα άφησε τη Ford με την οποία είχε συνεργασία και συμφώνησε με την Audi. Αρχικά, η εταιρεία του Ίνγκολσταντ της διέθετε τον 1.800άρη κινητήρα της τότε εποχής, πριν να της παρέχει το 2011 τον εμβληματικό 5κύλινδρο TFSI των 2,5 λίτρων.

Εν έτει 2024, η Donkervoort λέει κι εκείνη «αντίο» στον ιστορικό κινητήρα, παρουσιάζοντας το εξωτικό F22 Final Five. Με αυτό, γιορτάζει 25 χρόνια χρήσης των turbo 5κύλινδρων της Audi και όπως προδίδει το όνομά του, μόλις πέντε μονάδες κατασκευάστηκαν.

Advertisement
Advertisement

Η μέγιστη απόδοσή του είναι 500 ίπποι και εάν ο αριθμός δεν εντυπωσιάζει, το βάρος του το κάνει και με το παραπάνω, αφού έχει ζυγιστεί στα μόλις 716 κιλά. Κάτι που κάνει την αναλογία ισχύος ανά κιλό εντυπωσιακή.

Το χαμηλό βάρος οι Ολλανδοί το πέτυχαν τοποθετώντας στο σασί ένα εξατομικευμένο αμάξωμα από ανθρακόνημα. Επίσης, χρησιμοποίησαν carbon κεραμικά φρένα τα οποία αφαίρεσαν στο σύνολο 10 κιλά, ενώ η εξάτμιση από τιτάνιο αφαίρεσε επιπλέον 4 κιλά. Συνολικά, το F22 Final Five είναι 34 κιλά ελαφρύτερο από το στάνταρ F22.

Ο turbo 5κύλινδρος της Audi συνεργάζεται εδώ με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που αναλαμβάνει την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, όπου στο κέντρο του άξονα είναι τοποθετημένο ένα Torsen διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Advertisement

Σύμφωνα με την Donkervoort, το F22 Fine Five χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα για την πλήρωση του «0-100» και συνεχίζει να επιταχύνει έως τα 290 χλμ./ ώρα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το ελαφρύ σπορ μοντέλο των Ολλανδών πετυχαίνει τιμή ρεκόρ στην πλευρική επιτάχυνση, καταγράφοντας 2,3G.

Advertisement

Η εκπληκτική του οδική συμπεριφορά οφείλεται εν πολλοίς στα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της TracTive, στην ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπρος-πίσω και στα παχιά, χαμηλοπρόφιλα ελαστικά Nankang.

Οι προαιρετικές επιλογές για τους ελάχιστους πελάτες είναι πολλές και περιλαμβάνουν σύστημα ανύψωσης, αναβάθμιση στον κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, επιλογές εξατομίκευσης του εσωτερικού, κάμερες, συναγερμό και καθίσματα Recarο από ανθρακόνημα

Και τα πέντε κομμάτια του F22 Final Five έχουν ήδη πουληθεί, με τιμή εκκίνησης τις 315.000 ευρώ. Όσα κοστίζει δηλαδή μία Ferrari 296 GTB.

Advertisement