Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κατασκοπεία και… χοιρινό: Ο πόλεμος Ευρώπης-Κίνας καλά κρατεί

Ελλάδα 10:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κατασκοπεία και… χοιρινό: Ο πόλεμος Ευρώπης-Κίνας καλά κρατεί

ΝΕΑ

Κατασκοπεία και… χοιρινό: Ο πόλεμος Ευρώπης-Κίνας καλά κρατεί

ΝΕΑ

O πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και Ευρώπης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει κλιμακωθεί έντονα τον τελευταίο καιρό.

Advertisement
Advertisement

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας κατηγόρησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ζητά έναν “άνευ προηγουμένου” όγκο λεπτομερών πληροφοριών από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη διάρκεια της έρευνάς της σχετικά με τις επιδοτούμενες εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Επιτροπή, η οποία διαχειρίζεται την εμπορική πολιτική για την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών, σχεδιάζει να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά την έρευνα, γεγονός που οδήγησε σε κατηγορίες για κατασκοπεία από τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης και επικρίσεις από το Πεκίνο.

Σε απάντηση, η Κίνα ξεκίνησε έρευνα για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την ΕΕ.

Advertisement
Advertisement

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου He Yadong υποστήριξε ότι η ποσότητα των πληροφοριών που ζήτησε η ΕΕ υπερέβαιναν τις απαιτήσεις για μια έρευνα αντισταθμιστικών δασμών.

Ο ίδιος απαντούσε σε ερωτήσεις σχετικά με το αν οι Βρυξέλλες σκόπευαν να κατασκοπεύσουν την κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών.

Σύμφωνα με τον He, η ΕΕ έδωσε εντολή στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να παράσχουν εκτενή στοιχεία σχετικά με την προμήθεια πρώτων υλών μπαταρίας, την κατασκευή εξαρτημάτων, την τιμολόγηση και την ανάπτυξη καναλιών πωλήσεων.

Advertisement

Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων συνήθως επιβάλλονται από τις κυβερνήσεις για την προστασία των εγχώριων βιομηχανιών από τα ξένα προϊόντα που επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις, επιτρέποντάς τους να πωλούνται κάτω από τις τιμές της αγοράς.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σήμερα τον ανταγωνισμό από τα φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να σημειώνει ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τιμές περίπου 20% χαμηλότερες από τα μοντέλα που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

Advertisement

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κρίθηκαν μη συνεργάσιμες από τις Βρυξέλλες, όπως η SAIC, θα αντιμετωπίσουν δασμό 38,1% μόλις εφαρμοστούν οι προσωρινοί δασμοί, πιθανότατα τον Ιούλιο.

Ο He Yadong απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι οι κινεζικές εταιρείες ήταν μη συνεργάσιμες ως “αβάσιμους”.

Το κρατικό μέσο ενημέρωσης CCTV πρότεινε επίσης ότι οι εκτεταμένες απαιτήσεις της ΕΕ ισοδυναμούν με προσπάθεια κατασκοπείας των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement