Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Jeep Compass 4xe: High tech τετρακίνητο plug-in υβριδικό

Ελλάδα 18:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Jeep Compass 4xe: High tech τετρακίνητο plug-in υβριδικό

ΝΕΑ

Η Jeep εκμεταλλεύεται στο Compass την προηγμένη plug-in υβριδική τεχνολογία για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις παραδοσιακές αξίες που τη χαρακτηρίζουν.

Advertisement
Advertisement

Η Jeep είναι μια μάρκα άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελευθερία και την περιπέτεια. Στοιχεία που την ανέδειξαν ως πρωτοπόρο στις τεχνολογικές εξελίξεις και ειδικά στην τετρακίνηση όπου εξ αρχής ξεχώρισε.

Σήμερα, η αμερικανική μάρκα όχι μόνο είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις των καιρών αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει να συνδυάσει τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες με όλες τις αξίες που πρεσβεύει.

Έτσι λοιπόν η Jeep έχει καταφέρει να αξιοποιήσει την Plug-in Hybrid τεχνολογία, προκειμένου να προσδώσει στα μοντέλα της κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες και όλα τα χαρακτηριστικά που θέλει ο σύγχρονος χρήστης αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Jeep Compass 4xe, που ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες και συνδυάζει τις εντυπωσιακές off road επιδόσεις με πολύ χαμηλό κόστος καθημερινής χρήσης. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό παίζει βέβαια και η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που εξασφαλίζει η PHEV τεχνολογία, η οποία επιπλέον ελαχιστοποιεί την περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Το Jeep Compass 4xe εφοδιάζεται με turbo βενζινοκινητήρα 1.300 κ. εκ. ο οποίος συνεπικουρείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, εκ των οποίων το ένα είναι τοποθετημένο στο πίσω σύστημα (e-axle) και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς εξασφαλίζοντας τετρακίνηση.

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία 11,4 kWh, η οποία είναι επαρκής για περίπου 50 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης και όπως προαναφέρθηκε αμελητέο κόστος κίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Advertisement

Ο κινητήρας βενζίνης έχει ισχύ 180 ίππους ενώ ο πίσω ηλεκτρικός 60, δίνοντας μέγιστη συνδυαστική ισχύ στο σύστημα τους 240 ίππους. Έτσι οι επιδόσεις είναι πολύ δυνατές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3” και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι στην ηλεκτρική κίνηση η τελική είναι 130 χλμ./ώρα και ότι το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 6 σχέσεων.

Στο συγκεκριμένο σύστημα πρόωσης ο πίσω κινητήρας με το ενσωματωμένο διαφορικό παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, καθώς αναλαμβάνει να μεταφέρει τη ροπή στον τροχό που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση.

Advertisement

Στην περίπτωση του Compass 4xe, η ευρυχωρία δε θυσιάζεται εξαιτίας της μπαταρίας, καθώς είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα σε σημείο που δεν καταλαμβάνει καθόλου από το χώρο που αντιστοιχεί στους επιβάτες.

Στην περίπτωση του Compass 4xe, η ευρυχωρία δε θυσιάζεται εξαιτίας της μπαταρίας, καθώς είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα σε σημείο που δεν καταλαμβάνει καθόλου από το χώρο που αντιστοιχεί στους επιβάτες.

Ο οδηγός του τετρακίνητου Plug-in Hybrid Jeep Compass μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος: Hybrid, Electric και E-save.

Advertisement

Στο πρώτο, ο βενζινοκινητήρας με τον ηλεκτροκινητήρα συνεργάζονται χωρίς ο οδηγός να το καταλαβαίνει, με το αυτοκίνητο να αποφασίζει πώς αυτή η συνεργασία θα γίνει όσο πιο αποδοτική δύναται.

Το δεύτερο πρόγραμμα εξασφαλίζει την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εφόσον η μπαταρία έχει το επίπεδο φόρτισης να το υποστηρίξει. Όπως προαναφέρθηκε, το Compass 4xe μπορεί να καλύψει μέχρι και 50 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά πριν χρειαστεί επαναφόρτιση ή πριν ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιηθεί.

Στο πρόγραμμα E-save η μπαταρία διατηρεί την ενέργειά της για μελλοντική αξιοποίηση ή μπορεί και να φορτίσει χρησιμοποιώντας το θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια.

Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Jeep Compass. Η plug-in υβριδική τεχνολογία ενισχύει αυτή την πτυχή του αυτοκινήτου, με το σύστημα να διαχειρίζεται εντελώς ανεξάρτητα τους εμπρός από τους πίσω τροχούς και να μεγιστοποιεί την πρόσφυση. Πρακτικά είναι μια τεχνολογία που αποδεικνύεται πιο αποτελεσματική και αποδοτική από οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα.

Τα χαρακτηριστικά απόδοσης της τετρακίνησης παραμετροποιούνται πλήρως ανάλογα με τις συνθήκες και το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Τα Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock (μόνο στην έκδοση Trailhawk) εξασφαλίζουν την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων σε όλα τα εδάφη. Επιπλέον υπάρχουν και τα προγράμματα 4WD Lock και 4WD Low, με το πρώτο να εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως και 15 χλμ./ ώρα και το δεύτερο να αξιοποιεί τα μέγιστα αποθέματα ροπής των δύο κινητήρων για δύσβατα σημεία.

Με μέση κατανάλωση μόλις 2,2-2,3 λτ/100 χλμ στο μικτό κύκλο WLTP, δυνατότητες εκτός δρόμου αντάξιες με την παράδοση και την ιστορία της Jeep, άνεση για όλους, πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία τεχνολογία, το νέο Compass 4xe αποτελεί μια ακαταμάχητη plug-in υβριδική πρόταση.

Η οποία μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς ξεκινά από τις 45.000 ευρώ και συνοδεύεται τόσο από πολύ πλούσιο εξοπλισμό όσο από μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης σε όλες τις εκδόσεις.