Ιστορική στιγμή: Αλλάζει ο τρόπος μέτρησης του 0-100!
ΝΕΑΤο πατροπαράδοτο 0-100 χλμ./ώρα φαίνεται ότι περνάει και αυτό σε μία νέα φάση.
Ο χρόνος 0-100 χλμ/ώρα θεωρείται το σημείο αναφοράς για την επιτάχυνση ενός αυτοκινήτου, αλλά οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διαφορετικές συνθήκες δοκιμής, γεγονός που καθιστά τις συγκρίσεις δύσκολες.
WHAT CAR
Παράγοντες όπως το επίπεδο του καυσίμου, το βάρος του οδηγού, η επιλογή των ελαστικών και η πρόσφυση στην πίστα επηρεάζουν τα αποτελέσματα.
Μια ολοένα και πιο δημοφιλής μέθοδος μέτρησης είναι το «1-foot rollout». Εδώ, το όχημα ξεκινάει με μία μικρή κύλιση 30,5 εκατοστών πριν ξεκινήσει η μέτρηση του χρόνου.
Έτσι αποφεύγεται η δύσκολη στιγμή της εκκίνησης και το άσκοπο σπινάρισμα των ελαστικών, γεγονός που βελτιώνει τους χρόνους έως και 0,3 δευτερόλεπτα.
Αυτή η τεχνολογία προέρχεται από τους αγώνες dragster, όπου η φάση της στατικής εκκίνησης συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη.
Η Tesla χρησιμοποιεί ήδη αυτή τη διαδικασία για τα μοντέλα Model S Plaid. Τώρα η BMW ακολουθεί το παράδειγμα με το iX M70 xDrive.
Επισήμως, το μοντέλο επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, αλλά με τη μέτρηση rollout, δίνεται η τιμή των 3,5 δευτερολέπτων.
Ο τύπος του κιβωτίου ταχυτήτων επηρεάζει επίσης την επιτάχυνση. Ενώ οι ικανότητες του οδηγού είναι καθοριστικές με τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη βελτιστοποιούν τον έλεγχο της διαδικασίας της επιτάχυνσης από στάση.
Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές βασίζονται στη μέτρηση εν κινήσει επιτάχυνσης rollout, καθώς αποδίδει πιο εντυπωσιακές τιμές. Ωστόσο, η συμβατική μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα παραμένει πιο ουσιαστική για ρεαλιστικές συγκρίσεις.