Ηλεκτρικά οχήματα με… εξάτμιση από τη Stellantis
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/10/241022175028_PEUGEOT-E-3008-768x432.jpg)
O Όμιλος Stellantis υπέβαλε αίτηση καταχώρησης ευρεσιτεχνίας για την τοποθέτηση συστήματος εξάτμισης στα ηλεκτρικά μοντέλα του, το οποίο θα έχει διαφορετική λειτουργία.
Η Ferrari, πρόκειται να τοποθετήσει στο πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της απόληξη εξάτμισης η οποία θα εξυπηρετεί απλώς αισθητικούς λόγους, δηλαδή να υπάρχει μια οπτική συνέχεια με αυτά που έχουν θερμικό κινητήρα.
WHAT CAR
Στον Όμιλο Stellantis θα κάνουν το ίδιο αλλά πιο πρακτικό σκοπό (αν και αχρείαστος να είναι). Όπως έγινε γνωστό από την αυτοκινητική ιστοσελίδα Green Car Reports, η εταιρεία υπέβαλε σχετική αίτηση στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ («USPTO»).
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241204143032_Fiat-600e-768x432.jpg)
Με αυτή ζητά την καταχώρηση πατέντας που αφορά σε ένα σύστημα το οποίο μοιάζει με εξάτμιση. Αυτό θα χρησιμεύει στην αποτροπή πρόκλησης φωτιάς στην μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος.
Μπορεί να φαίνεται παράδοξο ότι ένα σύστημα εξάτμισης θα μπορούσε να συμβάλλει στην πρόληψη πυρκαγιάς στον συσσωρευτή. Ωστόσο, όταν επικεντρωθούμε στο τι συμβαίνει σε μια μπαταρία που υπερθερμαίνεται, οι συνθήκες γίνονται περισσότερο κατανοητές.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206145457_Stellantis-EV-exatmisi-exhaust-system-patent_III-768x512.jpg)
Όταν αυτή δυσλειτουργεί, είτε λόγω υπερφόρτισης, είτε βραχυκυκλώματος, είτε λόγω φωτιάς από εξωτερική πηγή, είτε από πολύ δυνατό χτύπημα ενδέχεται να παρουσιάσει το φαινόμενο της λεγόμενης θερμικής απόδρασης.
Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προκληθεί μια «χημική ταραχή» στα στοιχεία και να απελευθερωθεί μείγμα εύφλεκτων αερίων, π.χ. υδρογόνο, μεθάνιο ή ακετυλένιο. Με δεδομένη την άνοδο της θερμοκρασίας σε αυτά, αυξάνεται η πιθανότητα πρόκλησης φωτιάς στον συσσωρευτή.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206145456_Stellantis-EV-exatmisi-exhaust-system-patent_I-768x432.jpg)
Με τη λύση που προτείνει η Stellantis, το συγκεκριμένο σύστημα εξάτμισης χρησιμεύει για να απομακρύνει αυτά τα αέρια από την μπαταρία, μειώνοντας περισσότερο ή και αποτρέποντας την πιθανότητα ανάφλεξής τους.
Πέραν αυτού, στο κείμενο της αίτησης προβλέπεται η ύπαρξη πολλαπλών ζωνών επεξεργασίας των αερίων πριν απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα, ώστε να μην προκαλείται πρόβλημα από αυτά. Θα λέγαμε ότι διαδικασία αδρανοποίησής τους θυμίζει τη λειτουργία ενός καταλυτικού μετατροπέα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206145458_Stellantis-EV-exatmisi-exhaust-system-patent_II-768x432.jpg)
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκ κατασκευής έχουν ενισχυμένη δομή και η μπαταρία τους προστατεύεται από εξωτερικούς παράγοντες. Επίσης, διαθέτουν αισθητήρες και συστήματα που ελέγχουν διαρκώς τη θερμοκρασία σε αυτή και φροντίζουν να μην υπερθερμαίνεται, αντίστοιχα.
Η πρόκληση φωτιάς σε αυτή είναι σπάνια περίπτωση αλλά όχι αδύνατο να συμβεί. Με την καινούργια πατέντα, ο Όμιλος Stellantis θέλει να μειώσει ακόμα περισσότερο το ενδεχόμενο.