Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά και κλιματισμός: Πόσο χάνουν σε αυτονομία;

Ελλάδα 16:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά και κλιματισμός: Πόσο χάνουν σε αυτονομία;

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά και κλιματισμός: Πόσο χάνουν σε αυτονομία;

ΝΕΑ

Η χρήση του κλιματισμού προσθέτει έξτρα φορτίο στη μπαταρία. Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα όμως στην πραγματικότητα;

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα θέματα που απασχολούν τους οδηγούς των ηλεκτρικών είναι το πόσο επηρεάζει ο κλιματισμός την αυτονομία του αυτοκινήτου τους.

Η Γερμανική ADAC πραγματοποίησε μια δοκιμή για να έχει ακριβή στοιχεία. Ένα Tesla Model Y δοκιμάστηκε σε ακραίες συνθήκες για να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις στην αυτονομία.

Στο εργαστήριο δοκιμών της ADAC προσομοιώθηκαν θερμοκρασίες έως και 35 βαθμούς Κελσίου, ώστε να προσομοιωθεί ένα παρατεταμένο μποτιλιάρισμα στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο.

Advertisement
Advertisement

Το Tesla έπρεπε να παραμείνει ακίνητο για οκτώ ώρες, ενώ ο κλιματισμός ψύχει το εσωτερικό στους 20 βαθμούς.

Αυτό απαιτούσε ψυκτική ισχύ 1,3 έως 1,5 kW, η οποία αντιστοιχεί σε κατανάλωση ενέργειας 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα.

Για το Tesla Model Y, αυτό σήμαινε μια ωριαία απώλεια περίπου 2% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή μια αυτονομία περίπου 8 χιλιομέτρων.

Advertisement

Σε ολόκληρη τη διάρκεια της δοκιμής των οκτώ ωρών, η κατανάλωση ανήλθε σε 12 kWh, που αντιστοιχούσε στο 16% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή σε μια αυτονομία 64 χιλιομέτρων.

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ότι ο συμπιεστής του κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτείται απευθείας από τη μπαταρία υψηλής τάσης και όχι από τον κινητήρα, ο οποίος επομένως δεν χρειάζεται να λειτουργεί σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Advertisement

Ένα συγκρίσιμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα κατανάλωνε υπό αυτές τις συνθήκες μεταξύ 1 και 1,5 λίτρων καυσίμου ανά ώρα, ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του κινητήρα, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 10 έως 15 kWh ανά ώρα. Αυτό δείχνει το πλεονέκτημα απόδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η δοκιμή δείχνει ότι η πρόσθετη κατανάλωση που προκαλείται από τον κλιματισμό το καλοκαίρι είναι μέτρια. Ακόμη και υπό ακραίες συνθήκες, αυτό οδηγεί μόνο σε μικρή απώλεια αυτονομίας.

Τα αποτελέσματα αυτά δεν αφορούν μόνο το συγκεκριμένο Tesla αλλά μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς τα συστήματα κλιματισμού λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο.

Advertisement

Για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σε καλοκαιρινές θερμοκρασίες και μεγάλο μποτιλιάρισμα, δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τη χρήση του κλιματισμού.

Ωστόσο, εάν υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία, ο κλιματισμός μπορεί να απενεργοποιηθεί προσωρινά και να ανοίξουν τα παράθυρα.

Σε κρίσιμες καταστάσεις με τη μπαταρία να πλησιάζει να αδειάσει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταβαίνει ούτως ή άλλως σε λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας, η οποία επηρεάζει και τον κλιματισμό.