Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση βλάβης στη μπαταρία

Ελλάδα 5:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση βλάβης στη μπαταρία

ΝΕΑ

Οι μπαταρίες είναι στα BEV και τα PHEV βασικό στοιχείο του συστήματος πρόωσης. Τι κάνουμε όταν εμφανίσουν πρόβλημα;

Advertisement
Advertisement

Στην εποχή που τα υβριδικά είναι εξαιρετικά δημοφιλή και τα αμιγώς ηλεκτρικά χαίρουν αργής μεν, σταθερής δε αποδοχής, οφείλουμε να γνωρίζουμε πώς πρέπει να δράσουμε στην περίπτωση που η μπαταρία αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.

Το πρώτο προειδοποιητικό σήμα είναι η ξαφνική απώλεια ισχύος, όπου το αυτοκίνητο επιταχύνει πιο αργά και το νιώθετε ασυνήθιστα ράθυμο.

Μία άλλη προειδοποίηση μπορεί να είναι η μυρωδιά χημικού ή καμένου. Αυτό προκαλείται έπειτα από υπερθέρμανση της μπαταρίας. Τέλος, σε πιο ακραίες περιπτώσεις, οι θόρυβοι από μικρές δονήσεις, ο καπνός ή ακόμα χειρότερα κάποια μικρή φλόγα, είναι ξεκάθαρα σημάδια προβλήματος στην μπαταρία.

Advertisement
Advertisement

Ανεξαρτήτως περίπτωσης, θα δείτε την προειδοποιητική λυχνία να ανάβει στον πίνακα οργάνων που ποτέ δεν πρέπει να αγνοήσετε. Από εκεί και έπειτα, το καλύτερο είναι αρχικά να ακινητοποιήσετε το αυτοκίνητο με ασφάλεια, πριν καλέσετε οδική βοήθεια.

Για να μη συμβεί οτιδήποτε από τα παραπάνω, η σωστή συντήρηση και η πρόληψη πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα από τη στιγμή που έχετε στην κατοχή σας και οδηγείτε ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα.

Η τακτική συντήρηση σε εξειδικευμένα συνεργεία πιθανότατα να προλάβει μία τέτοια κατάσταση, καθώς εκεί ελέγχεται η κατάσταση της μπαταρίας. Από πρόληψη, μπορείτε να είστε προσεκτικοί σχετικά με τα χρονικά διαστήματα που το αυτοκίνητό σας εκτίθεται στην υπερβολική ζέστη ή το κρύο, διότι έτσι καταπονείται η μπαταρία.

Advertisement

Επιστρέφοντας στη φωτεινή λυχνία που θα ανάψει στον πίνακα οργάνων, συνήθως υποδεικνύει προβλήματα που ακόμα δε βρίσκονται σε έξαρση ούτε προκαλούν μεγάλη ζημιά. Οπότε, είναι σημαντικό και να έχετε ενημερωθεί αναλυτικά από το εγχειρίδιο, ώστε να γνωρίζετε σε μία έκτακτη περίπτωση πώς να αποσυνδέσετε το κύκλωμα υψηλής τάσης.

Συνήθως, αυτό δεν κρίνεται απαραίτητο, αφού τα περισσότερα συστήματα των αυτοκινήτων είναι εγγενώς ασφαλή και η μπαταρία υψηλής τάσης απενεργοποιείται αυτόματα. Περισσότερο χρειάζεται σε περιπτώσεις πυρκαγιάς, για το πυροσβεστικό σώμα και για την ομάδα διάσωσης.

Advertisement

Το σημείο αποσύνδεσης του κυκλώματος υψηλής τάσης του αυτοκινήτου συνήθως βρίσκεται κάτω από το καπό ή από το πορτμπαγκάζ. Στο εγχειρίδιο γίνεται σαφές το πού ακριβώς είναι.

Αξίζει να σημειώσουμε, πως σε ορισμένα αυτοκίνητα, όπως σε ορισμένα των Audi και BMW, υπάρχει ειδικός διακόπτης για την ασφαλή απενεργοποίηση του κυκλώματος. Επίσης, η μπαταρία μπορεί -από ειδικό και μόνο- να απενεργοποιηθεί εντελώς. Πρόκειται γενικά για διαδικασίες που είναι σημαντικό να την αφήσετε στους επαγγελματίες.