Ιδού το μεγαλύτερο πυροσβεστικό στον κόσμο – Θα το πάρει η Ελλάδα;
ΝΕΑ
Είναι μεγαλύτερο από το ρωσικό Beriev B-200 και μπορεί να ρίξει 12 τόνους νερό σε κάθε πέρασμα με απόλυτη ακρίβεια στη στόχευση.
Οι Κινέζοι έχουν βαλθεί να αποδείξουν στον υπόλοιπο κόσμο ότι δεν υπάρχει τομέας που δεν μπορούν να μην έχουν κυριαρχική παρουσία. Το ίδιο συμβαίνει και στην αεροναυπηγική, όπου πέρα από την εξελικτική πορεία που έχουν στην παρουσίαση μαχητικού έκτης γενιάς, μόλις ολοκλήρωσαν τις δοκιμές και πήραν πιστοποίηση για ένα πολύ ιδιαίτερο αεροσκάφος, με μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
WHAT CAR
Έχοντας λοιπόν το βλέμμα στραμμένο στην αυτονομία και την τεχνολογική αυτάρκεια, η Κίνα ανέπτυξε το AG600M, το μεγαλύτερο αμφίβιο πυροσβεστικό αεροπλάνο στον κόσμο, το οποίο φέρει την σφραγίδα της Aviation Industry Corporation of China (AVIC) με τη συνεργασία μεγάλων εταιρειών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας.
Το AG600M αποτελεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του αρχικού AG600, το οποίο είχε σχεδιαστεί με γνώμονα τις αποστολές έρευνας-διάσωσης και θαλάσσιας επιτήρησης.

Η νέα παραλλαγή «M» (M για “Modular” ή “Mission-optimized”) φέρει εξειδικευμένες δυνατότητες για την κατάσβεση πυρκαγιών και έχει ήδη τραβήξει το παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Με άνοιγμα φτερών που αγγίζει τα 38,8 μέτρα και μήκος 39,6 μέτρα, το AG600M είναι συγκρίσιμο σε μέγεθος με ένα Boeing 737 (είναι ακόμα μεγαλύτερο από το ρωσικό Beriev), ωστόσο διατηρεί πλήρη ικανότητα απονήωσης και προσνήωσης σε νερό.
Η δυνατότητα μεταφοράς 12 τόνων νερού και ικανότητα συλλογής τους από υδάτινες επιφάνειες σε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα το κατατάσσει ανάμεσα στα πιο αποδοτικά μέσα αεροπυρόσβεσης παγκοσμίως.

Κατά τη διάρκεια δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν το 2023 και το 2024, το AG600M πραγματοποίησε ρίψεις σε δύσβατες περιοχές με ακρίβεια, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να επιχειρεί με επιτυχία τόσο σε παραθαλάσσια τοπία όσο και σε ορεινές ζώνες, κάτι που δείχνει ότι ταιριάζει ιδανικά στη γεωμορφολογία της Ελλάδας.
Επιπλέον, χάρη στους τέσσερις κινητήρες τύπου WJ-6 turboprop, το AG600M διαθέτει επιχειρησιακή αυτονομία άνω των 4.500 χιλιομέτρων και μπορεί να παραμείνει στον αέρα για παρατεταμένες περιόδους.
Το πιλοτήριο είναι πλήρως ψηφιακό, με οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και σύστημα αποστολής που επιτρέπει την παρακολούθηση πυρκαγιών σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τον ακριβή υπολογισμό ζωνών ρίψης.

Με απλές διαμορφώσεις, το ίδιο αεροσκάφος μπορεί να εξυπηρετήσει αποστολές θαλάσσιας επιτήρησης, έρευνας-διάσωσης, ακόμα και στρατιωτικής υλικοτεχνικής υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές, έχοντας ως μέγιστο βάρος απογείωσης τους 60 τόνους.
Η ικανότητά του να επιχειρεί σε λίμνες, ποτάμια και παράκτιες περιοχές προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε επιχειρήσεις όπου τα συμβατικά αεροπλάνα δεν μπορούν να προσγειωθούν.
Το αεροσκάφος έχει κάνει εκτεταμένες δοκιμές τα τελευταία χρόνια, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν 5.000 ώρες πτήσης. Και πριν λίγες ημέρες πήρε και την επίσημη πιστοποίηση από το κινεζικό κράτος, όντας έτοιμο πλέον να ξεκινήσει την παραγωγή του.
Σύμφωνα με την εταιρεία που το κατασκευάζει το αεροπλάνο έχει δεχθεί ήδη 6 παραγγελίες από δύο πελάτες, ενώ τεράστιο είναι το ενδιαφέρον από χώρες που έχουν προβλήματα με τις πυρκαγιές (παρά τον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας).

Οι προδιαγραφές του πάντως ταιριάζουν και στην Ελλάδα, και οι 12 τόνοι νερού που μπορεί να μεταφέρει σε συνδυασμό με την ευελιξία του το καθιστούν μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική στα Καναντέρ. Το μέλλον θα δείξει αν θα υπάρξει κάποια εξέλιξη σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση για τα ελληνικά δεδομένα.