Η ZF Lifetec δημιούργησε αερόσακο για το πέλμα και τη φτέρνα
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250214095413_ZF-LIFETEC-Active-Heel-Airbag-aerosakos-pelmaton-768x432.jpg)
Μια νέα ιδέα από τους ανθρώπους της ZF Lifetec έρχεται να συμβάλλει στην καλύτερη προστασία των εμπρός επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Έπειτα από τους πλευρικούς αερόσακους, τον αερόσακο ποδιών (γονάτων), τον αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, μια νέα εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος για την προστασία των εμπρός επιβατών έρχεται να προστεθεί στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας των οχημάτων.
WHAT CAR
Πρόκειται για τον αερόσακο πέλματος και φτέρνας τον οποίο δημιούργησαν και εξελίσσουν οι άνθρωποι της ZF Lifetec, θυγατρικής του Ομίλου ZF Friedrichshafen AG.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250128144008_ZeexrX_crash-test-euroncap-768x432.jpg)
Ο νέος τύπος αερόσακου ονομάζεται «Active Heel Airbag» και αποσκοπεί στην μεγαλύτερη προστασία των κάτω άκρων από σοβαρό τραυματισμό, σε περίπτωση σύγκρουσης του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, το καινούργιο σύστημα εξελίσσεται ακόμα και η εμπορική χρήση του αναμένεται να ξεκινήσει από το 2028. Αυτό θα λειτουργεί συμπληρωματικά του αερόσακου γονάτων ώστε να παρέχεται η μέγιστη δυνατή προστασία των ποδιών οδηγού και συνοδηγού.
Ο αερόσακος γονάτων χρησιμοποιείται ήδη ευρέως σε πολλά νέα μοντέλα. Ο ρόλος του είναι να απορροφά μέρος της ενέργειας σύγκρουσης που εφαρμόζεται στους μηρούς και στα γόνατα. Ωστόσο, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά, είναι σημαντικό να παραμένουν σταθερά τα πόδια στη θέση τους κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250214095412_Airbag-aerosakos-768x512.jpg)
Γι’ αυτό θα φροντίζει ο νέος αερόσακος της ZF Lifetec ο οποίος εξασφαλίζει ένα σταθερό σημείο επαφής για τη φτέρνα στο πάτωμα του οχήματος, ακόμα και όταν ο εμπρός επιβάτης κάθεται πιο χαλαρά ή εάν το κάθισμά του μετακινηθεί προς τα πίσω τη στιγμή του ατυχήματος.
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι τα πόδια παραμένουν στη σωστή θέση για να προστατευτούν αποτελεσματικά από τον αερόσακο γονάτων, έχοντας τη σωστή γωνία.
Στις δοκιμές της εταιρείας παρατηρήθηκε ότι σε περίπτωση σύγκρουσης υπάρχει περίπτωση να μετακινηθεί το κάθισμα προς τα πίσω. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται και η απόσταση μεταξύ φτέρνας και σημείου επαφής.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250214095411_ZF-Lifetec-airbags-aerosakoi-768x432.jpg)
Με τον «Active Heel Airbag» οι φτέρνες και το πέλμα παραμένουν σταθερά, επιτρέποντας στον αερόσακο γονάτων να προστατέψει αποτελεσματικά τα πόδια.
Όπως είπε εκπρόσωπος της ZF Lifetec ο νέος αερόσακος μπορεί να τοποθετηθεί απευθείας στο δάπεδο του οχήματος χωρίς να απαιτείται επιπλέον χώρος γι’ αυτόν. Σε περίπτωση ατυχήματος, φουσκώνει κάτω από την επένδυση του δαπέδου, προσφέροντας την απαραίτητη σταθερότητα στα πόδια.
Τέλος, μπορεί να προσαρμοστεί σε διαστάσεις και να τοποθετηθεί σχεδόν σε όλα τα μοντέλα των εταιρειών.