Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Toyota, η Tesla και το CO2 pooling

Ελλάδα 11:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Toyota, η Tesla και το CO2 pooling

ΝΕΑ

Το νέο, αυστηρότερο όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που ισχύει από εφέτος στην Ευρώπη προβληματίζει και τους ανθρώπους της Toyota.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, τα στελέχη της Toyota Ευρώπης εξετάζουν το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουν τη συμφωνία για τον συμψηφισμό εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με την Tesla, για το 2025.

Με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή με τη δυνατότητα χρησιμοποίησης της πρακτικής «CO2 pooling», η ιαπωνική εταιρεία θα επιδιώξει να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους της, ιδίως έπειτα και από την πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τριετή παράταση συμμόρφωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών στα νέα δεδομένα.

Όπως δήλωσε ο Γιοσιχίρο Νακάτα, Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Ευρώπης, η συμφωνία της με την Tesla αφορά αποκλειστικά στην εφετινή χρονιά. 2025.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, θα μπορούσε να δώσει στην πρώτη σχετική ευελιξία στον τρόπο που θα διαμορφώσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της στη Γηραιά Ήπειρο το 2026 και το 2027.

Μάλιστα, ο Νακάτα πρόσθεσε ότι θα ήταν «αρκετά δύσκολο» να ακυρωθεί η συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία, δείχνοντας έτσι ότι η συνεργασία τους στον συγκεκριμένο τομέα είναι δεδομένη για τη φετινή χρονιά.

Ο ίδιος ανέφερε ότι η απόφαση για το «CO2 pooling» για το 2025 ήταν ένα «προληπτικό μέτρο» -όπως το χαρακτήρισε- και ότι η Toyota θα μπορούσε να επιτύχει τους στόχους της εάν όλα τα νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της είχαν κυκλοφορήσει σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό της.

Advertisement

Μάλιστα, πρόσθεσε ότι από το 2026 η εταιρεία θα συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς της Κομισιόν για το αποτύπωμα άνθρακα, χωρίς να χρειάζεται να συμμετέχει σε ανάλογες συμφωνίες.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιανουάριο η Toyota, μαζί με τον Όμιλο Stellantis, τη Ford, τη Mazda και τη Subaru υπέγραψαν συμφωνία συγκέντρωσης εκπομπών με την Tesla για το 2025. Οι λεπτομέρειες των συμβολαίων δεν είναι ανακοινώσιμες, ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι η αμερικανική εταιρεία ενδέχεται να κερδίσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ από αυτά.

Advertisement

Όπως έγινε γνωστό, για να επιτύχει η Toyota το νέο όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη χρειάζεται να αυξήσει κατά 10% τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σε αυτή, όταν άλλες εταιρείες πρέπει να τις αυξήσουν κατά τουλάχιστον 20%, συγκριτικά, κάτι που είναι αδύνατον να συμβεί λόγω των χαμηλών πωλήσεων των ηλεκτρικών.

Η Toyota -και η Lexus- θέλουν το μισό ποσοστό συγκριτικά, λόγω του γεγονότος ότι περισσότερο από το 70% των αυτοκινήτων τους που ταξινομούνται στην ήπειρό μας είναι πλήρως υβριδικά ή Plug-in hybrid.

Κατά συνέπεια, ο μέσος όρος εκπομπής διοξείδιού του άνθρακα είναι εκ των πραγμάτων χαμηλότερος από αυτόν των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement