Η πτώση των πωλήσεων της Maserati έχει λόγους
ΝΕΑΗ πτώση των πωλήσεων της Maserati έχει λόγους
ΝΕΑΤα στοιχεία πωλήσεων του πρώτου εννιάμηνου του 2024 είναι αποθαρρυντικά για τη Maserati, γεγονός που επιτείνει τον προβληματισμό στα στελέχη της εταιρείας αλλά και της Stellantis.
Όπως ανακοινώθηκε, τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς που διανύουμε οι πωλήσεις της Maserati έφτασαν τις περίπου 8.600 μονάδες. Το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023, αυτές ήταν περίπου 20.600 μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι εφέτος οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 58,3%, συγκριτικά.
WHAT CAR
Αυτή η αρνητική εξέλιξη έχει θορυβήσει τα στελέχη της και κόστισε τη θέση τού Ντάβιντε Γκράσο, του τέως Διευθύνοντος Συμβούλου της ιταλικής εταιρείας.
Πριν από λίγες εβδομάδες ο Κάρλος Ταβάρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, κατηγόρησε τη στρατηγική μάρκετινγκ που εφαρμόζει η Maserati αλλά και κάποιους αντιπροσώπους της που επιμένουν να κάνουν εκπτώσεις στα μοντέλα της, υποβαθμίζοντας την πολυτελή εικόνα της μάρκας.
Τώρα, η εταιρεία προσπαθεί να προσαρμόσει τα κόστη ώστε να ανακόψει την πτώση των πωλήσεών της. Αυτό έχει γίνει βασικός άξονας στο σχέδιο ανάκαμψης που έχει εκπονήσει ο Όμιλος Stellantis για την εταιρεία.
Συγκεκριμένα, ο Όμιλος ανακοίνωσε σχετικά: «Η διάθεση των μοντέλων της Maserati είναι σημαντικά μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, παρότι το 2024 είδαμε κάποια σημαντικά νέα αυτοκίνητα, ειδικά τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των πολυτελών SUV και coupe μοντέλα μας.
»Η Maserati θα δουλέψει με ένα σημαντικά μειωμένο κατάλογο προϊόντων στο άμεσο μέλλον, καθώς η παραγωγή τριών μοντέλων σταμάτησε στο τέλος του 2023. Ως εκ τούτου, η έμφαση θα δοθεί στη μείωση του κόστους για να επιστρέψει στην κερδοφορία».
Ο Ταβάρες δήλωσε σχετικά: «Η Maserati δεν έχει σαφή θέση στην αγορά και δεν είναι όπως θα έπρεπε. Η εταιρεία δεν αφορά μόνο στα σπορ αυτοκίνητα, πρόκειται για την αίσθηση Gran Turismo, την ποιότητα ζωής, τη dolce vita και την τεχνολογία».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Top Gear, το κορυφαίο στέλεχος της Stellantis επέκρινε και την πρακτική των αντιπροσώπων της Maserati στην Κίνα οι οποίοι κάνουν μεγάλες εκπτώσεις στα μοντέλα της.
Όπως τόνισε: «Είπαμε, “δεν είμαστε εδώ για να καταστρέψετε τη μάρκα μας”. Αλλά αν το μάρκετινγκ σας δεν είναι εξαιρετικό και οι αντιπρόσωποι σας νομίζουν ότι πρέπει να πουλάτε σε χαμηλότερη τιμή, τότε έχετε πρόβλημα».