Η Porsche το ξανασκέφτεται με τη βενζίνη
ΝΕΑΚαλή η ηλεκτροκίνηση αλλά ακόμα καλύτερα οι πωλήσεις και τα έσοδα. Οπότε η βενζίνη ίσως να επιστρέψει τιμή και δόξη.
Η Porsche επανεξετάζει την αμιγώς ηλεκτρική στρατηγική της, διερευνώντας την επαναφορά μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικών μοντέλων για οχήματα που αρχικά είχαν σχεδιαστεί ως μόνο ηλεκτρικά.
WHAT CAR
Η αλλαγή αυτή προκύπτει από την αβεβαιότητα στη ζήτηση της αγοράς EV, με τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για την προσθήκη μιας βενζινοκίνητης Macan παράλληλα με την ηλεκτρική έκδοση που λανσαρίστηκε το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, επιβεβαίωσε την εξελισσόμενη προσέγγιση της εταιρείας, τονίζοντας τη συνεχιζόμενη δέσμευσή της στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Οι γνώστες υποδηλώνουν ότι η γερασμένη βενζινοκίνητη Macan, η οποία διακόπηκε στην Ευρώπη λόγω κανονισμών κυβερνοασφάλειας, αλλά εξακολουθεί να διατίθεται σε αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, μπορεί να δει μια ανανεωμένη έκδοση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παρά τη θετική υποδοχή της Macan EV, το οποίο πούλησε 18.278 μονάδες το 4ο τρίμηνο του 2024 (66% των πωλήσεων της Macan), η μείωση των πωλήσεων του Taycan έχει προκαλέσει ανησυχίες.
Οι πωλήσεις της Taycan μειώθηκαν κατά 49% το 2024, φτάνοντας συνολικά τις 20.836 μονάδες. Η Porsche το αποδίδει αυτό στο λανσάρισμα του facelift της Taycan, αλλά αναγνωρίζει τις ευρύτερες αβεβαιότητες της αγοράς.
Η βενζινοκίνητη Macan αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας της Porsche, με πάνω από 500.000 μονάδες να έχουν πωληθεί από το ντεμπούτο του 2013.
Μια νέα έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ακολουθούσε την τάση του Volkswagen Group, αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική της Audi να συμπληρώνει τα μοντέλα EV με επιλογές σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ενώ η Porsche αναπτύσσει μια ηλεκτρική Cayenne και καθυστέρησε τον ηλεκτρικό διάδοχο της 718 λόγω της χρεοκοπίας του προμηθευτή μπαταριών, έχει επίσης δεσμευτεί να διατηρήσει τις συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις και μετά το 2030.
Η αναθεωρημένη προσέγγιση της μάρκας στοχεύει στην εξισορρόπηση της καινοτομίας με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, προσφέροντας ευελιξία σε ένα δυναμικό αυτοκινητιστικό τοπίο.