Η Nio θα πουλά στην Ευρώπη σε τιμές Porsche…
ΝΕΑΗ Nio συστήθηκε σως μια καινοτόμα κινεζική εταιρεία η οποία κατασκευάζει μοντέλα που ξεχωρίζουν. Τώρα, όμως, πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως.
Ο Ουίλιαμ Λι, Διευθύνων Σύμβουλος της Nio, δήλωσε ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να αυξήσει τις τιμές πώλησης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της στην Ευρώπη σε επίπεδο αντίστοιχο με αυτά της Porsche.
WHAT CAR
Ο λόγος που πρέπει να το κάνει είναι για να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος γι’ αυτή από την επιβολή επιπλέον δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η Nio δεν έχει εργοστάσιό της στην Ευρώπη συνεπώς επιβαρύνεται με εισαγωγικούς δασμούς που πλέον φτάνουν το 31% από το 10% που ήταν πριν.
Ο Λι, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που έγινε στα τέλη Νοεμβρίου (τρέχοντος έτους) για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, δήλωσε σχετικά: «Με τους νέους δασμούς, η τιμή πώλησης (θα είναι) ουσιαστικά ισοδύναμη με αυτή μιας Porsche στην Ευρώπη,. Σε αυτή την περίπτωση, η αγορά περιορίζεται περισσότερο».
Σύμφωνα με τα στοιχεία ταξινομήσεων από την Dataforce, το πρώτο δεκάμηνο του 2024 η Nio πούλησε 1.513 οχήματά της στην ευρωπαϊκή αγορά, αριθμό που είναι κατά 27% μικρότερος από τον αντίστοιχο του ίδιου χρονικού διαστήματος του 2023.
Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρείται στη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 72% το πρώτο δεκάμηνο, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 338 αυτοκίνητά της. Αιτία γι’ αυτό ήταν η κατάργηση στο τέλος του 2023 της κρατικής επιδότησης στη χώρα για την αγορά καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος.
Η αναμενόμενη αύξηση τιμών πρόκειται να δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα στη λειτουργία της Nio επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πάντος, μέχρι στιγμής, δεν έχει μεταβάλλει ανοδικά τις τιμές των αυτοκινήτων της στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Καθώς πιο αναφερθήκαμε στη γερμανική αγορά, βάσει των στοιχείων πωλήσεων σε αυτή, το δημοφιλέστερο μοντέλο της είναι το EL6, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV.
Η τιμή πώλησης του εκεί ξεκινά από τις 65.500 ευρώ όταν το αντίστοιχο ποσό για τη νέα Porsche Macan EV αρχίζει από τις 80.700 ευρώ. Συνεπώς, η αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική που πρέπει να κάνει η Nio είναι μεγάλη εάν θέλει να συνεχίσει να έχει εμπορική παρουσία στην Ευρώπη.
Παρά αυτά, εξακολουθεί να τα καταφέρνει καλά στη Νορβηγία, χώρα η οποία δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συνεπώς δεν υποχρεούται να επιβάλλει τους αυξημένους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα.
Τέλος, η Nio σκοπεύει να εισαγάγει και άλλα ηλεκτροκίνητα μοντέλα από τις Firefly και Onvo, τις δύο θυγατρικές εταιρείες της οι οποίες δραστηριοποιούνται κυρίως στη κινεζική αγορά, προς το παρόν.