Η Μελόνι τα βάζει με τα ηλεκτρικά
ΝΕΑ
Η ιταλική κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τις εταιρείες ηλεκτρικών μοντέλων και κατά πόσον εξαπατούν τους καταναλωτές.
Οι ιταλικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα σε βάρος τεσσάρων μεγάλων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων– των Tesla, BYD, Volkswagen και Stellantis – κατηγορώντας τους για παραπλάνηση των καταναλωτών όσον αφορά τις προδιαγραφές των ηλεκτρικών μοντέλων τους.
WHAT CAR
Η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού (AGCM) ισχυρίζεται ότι οι εν λόγω εταιρείες προέβησαν σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές παρέχοντας ελλιπείς ή αντιφατικές πληροφορίες σχετικά με την αυτονομία των EV, την πτώση αντοχής της μπαταρίας και τους όρους εγγύησης.
Η έρευνα επικεντρώνεται στις αποκλίσεις μεταξύ της διαφημιζόμενης και της πραγματικής αυτονομίας οδήγησης, με τις ρυθμιστικές αρχές να υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέτυχαν να διευκρινίσουν πώς διάφοροι παράγοντες -όπως η θερμοκρασία, ο τρόπος οδήγησης και το έδαφος- επηρεάζουν την πραγματική αυτονομία ενός EV.
Ενώ οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαιτούν από τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν τον κύκλο WLTP για τις εκτιμήσεις αυτονομίας, η AGCM πιστεύει ότι οι πελάτες δεν είχαν αρκετή πληροφόρηση για να ερμηνεύσουν με ακρίβεια τα στοιχεία αυτά.
Επιπλέον, η AGCM ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες δεν παρείχαν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με την υποβάθμιση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου, μια βασική ανησυχία για τους ιδιοκτήτες EV.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η σαφήνεια των όρων εγγύησης της μπαταρίας, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές ισχυρίζονται ότι δεν γνωστοποιήθηκαν επαρκώς σημαντικοί περιορισμοί.
Την περασμένη Πέμπτη, η AGCM, με τη βοήθεια της ιταλικής οικονομικής αστυνομίας (Guardia di Finanza), πραγματοποίησε έρευνες στα τοπικά γραφεία των τεσσάρων αυτοκινητοβιομηχανιών. Μέχρι στιγμής, καμία από τις εταιρείες δεν έχει σχολιάσει δημοσίως τους ισχυρισμούς.
Η έρευνα αυτή αναδεικνύει τον αυξανόμενο ρυθμιστικό έλεγχο στην αγορά EV, καθώς οι κυβερνήσεις πιέζουν για μεγαλύτερη διαφάνεια.
Εάν η AGCM διαπιστώσει παραβάσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ή να υποχρεωθούν να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ τους ώστε να παρέχουν σαφέστερες πληροφορίες στους καταναλωτές.