Η Longbow τρολάρει τον Ίλον Μασκ και φέρνει ηλεκτρικό roadster
ΝΕΑ
Μία νεοσύστατη βρετανική εταιρεία θέλει να προσφέρει στο ευρύ κοινό το οδηγοκεντρικό roadster που η Tesla υποσχέθηκε και δεν έφτιαξε ποτέ.
Το όραμα δύο μηχανικών για ελαφριά, ηλεκτρικά sportscar παίρνει σάρκα και οστά. Στην εποχή όπου τα περισσότερα αυτοκίνητα και δη τα BEV πλησιάζουν τους δύο τόνους, η νεοσύστατη Longbow θέλει να προσφέρει σπορ αυτοκίνητα που είναι ελαφρύτερα και από Mazda MX-5.
WHAT CAR
Το μότο τους είναι το «Celeritas Levitatis» που μεταφράζεται σε «Η Ταχύτητα της Ελαφρότητας». Κάτι που αποτυπώνεται στο πρώτο τους μοντέλο, το Speedster, ακολουθούμενο από μία έκδοση με hardtop οροφή, το Roadster.

Τα ελαφριά αυτά sportscar αποτελούν δημιούργημα ανθρώπων που έχουν δουλέψει σε μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων. Ο λόγος για τον Ντάνιελ Ντέιβι (πρώην μηχανικός σε Tesla και Lucid), τον Μαρκ Τάπσκοτ (πρώην μηχανικός σε Lotus και BYD) και την Τζένι Κέισου (πρώην CEO της X Shore, εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών σκαφών).
Οι τρεις τους ένωσαν τα ταλέντα τους και ίδρυσαν τη Longbow, μία φιλόδοξη μάρκα που στοχεύει στην παραγωγή ελαφρών, αμιγώς ηλεκτρικών sportscar. Τα Roadster και Speedster που έχουν ήδη παρουσιάσει σε ψηφιακή μορφή ανήκουν σε μία κατηγορία που η εταιρεία ονομάζει FEV (Featherweight Electric Vehicle).
Και πράγματι, εφόσον η Longbow τηρήσει όσα υπόσχεται, θα έχει ανοίξει μία ολοκαίνουργια κατηγορία στα EV. Για την ακρίβεια, ανακοινώνει πως το Speedster ζυγίζει μόλις 895 κιλά και σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 326 ίππων στον πίσω άξονα, ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.

Από την άλλη, το Roadster είναι λόγω οροφής λίγο βαρύτερο με απόβαρο στα 995 κιλά, γεγονός που το κάνει κατά ένα δέκατο πιο αργό στο σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα. Ωστόσο, έχει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, για αυτό και στο Roadster θα βρει κανείς την μεγαλύτερη αυτονομία της γκάμας που είναι 450 χλμ.
Αναφορικά με την μπαταρία, η βρετανική εταιρεία ενημέρωσε μόνο για τα στοιχεία της που είναι NMC (νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου), ενώ για το ηλεκτρικό μοτέρ δήλωσε πως μπορεί να προέλθει από διάφορους κατασκευαστές, καθώς έχει κλείσει συμφωνίες με αρκετούς. Μάλιστα, τονίζει πως το μοτέρ μπορεί να αντικατασταθεί κατ’ επιλογή του πελάτη, χωρίς να αλλάξει κάτι άλλο δομικά στο αυτοκίνητο.

Η ονοματοδοσία στα δύο μοντέλα, ειδικά το Roadster, αποτελεί ξεκάθαρη «μπηχτή» στον Ίλον Μασκ και την Tesla που από το 2020 έχουν αφήσει πολύ κόσμο στα «κρύα του λουτρού», να περιμένει ένα ελαφρύ, ηλεκτρικό sportscar.
Και αυτό το παραδέχθηκε ανοιχτά στο βρετανικό περιοδικό Top Gear, ένας εκ των ιδρυτών της Longbow, ο Ντάνιελ Ντέιβι: «Πολλοί πελάτες της Tesla έχουν ήδη πληρώσει για ένα roadster που δε θα αποκτήσουν. Οπότε είπαμε να προσφέρουμε εμείς το πρώτο ηλεκτρικό Roadster της αγοράς»!
Να σημειωθεί, πως η Tesla ανακοίνωσε 200.000 δολάρια για την τιμή της 2ης και ανύπαρκτης γενιάς του Roadster. Την ίδια ώρα, η Longbow ανακοινώνει τιμή εκκίνησης τις 84.995 λίρες για το Speedster, ενώ το Roadster θα ξεκινάει από 64.995 λίρες.
Το κάμπριο μοντέλο θα περιοριστεί στις 150 μονάδες, ενώ για αυτό με τη hardtop οροφή δεν υπάρχει τέτοια πληροφορία. Πάντως, η Longbow πιστεύει πως θα καταφέρει αμφότερα να μπουν στην παραγωγή, με τις πρώτες δοκιμές πρωτότυπων να είναι προγραμματισμένες για φέτος το καλοκαίρι.