Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Κινέζοι ποντάρουν στους Γερμανούς και έχουν λόγο

Ελλάδα 22:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Κινέζοι ποντάρουν στους Γερμανούς και έχουν λόγο

ΝΕΑ

Οι Κινέζοι ποντάρουν στους Γερμανούς και έχουν λόγο

ΝΕΑ

Η επιβολή των επιπλέον δασμών από την Κομισιόν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα έχει ανησυχήσει τα στελέχη της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία φοβούνται την αντίδραση του καθεστώτος της ασιατικής χώρας.

Advertisement
Advertisement

Η εφαρμογή πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ένωση επιφέρει κατά καιρούς προβληματισμό στους ανθρώπους των αυτοκινητοβιομηχανιών αυτής.

Το τελευταίο επεισόδιο αφορά στην επιβολή των επιπλέον δασμών με τους οποίους θα επιβαρύνονται από τις 4 Ιουλίου 2024 τα νέα αυτοκίνητα -κυρίως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα- τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη.

Η απόφαση των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλημάτισε τα στελέχη του κλάδου στη Γηραιά Ήπειρο τα οποία ανέλαβαν πρωτοβουλία να βρουν λύση με τους Κινέζους για το θέμα.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που φοβούνται είναι η αντίδραση του καθεστώτος της ασιατικής χώρας και η έναρξη ενός εμπορικού «πολέμου» εφόσον αυτό αποφασίσει να επιβάλλει δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που πωλούνται σε αυτή.

Ήδη, έχει προταθεί να επιβληθούν επιπλέον δασμοί στα καινούργια ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εισάγονται και πωλούνται στην Κίνα τα οποία έχουν κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και άνω. Η πρότασή τους θέλει να φτάσουν αυτοί στο 25%, από το 15% που είναι τώρα εκεί.

Πρωταγωνιστές στις συνομιλίες που έχουν ξεκινήσει για να επιλυθεί με ικανοποιητικό τρόπο το ζήτημα είναι οι Γερμανοί, επειδή οι εταιρείες τους θα πληγούν περισσότερο εάν οι Κινέζοι αποφασίσουν τελικά να επιβάλλουν τους επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά μοντέλα στη χώρα

Advertisement

Για παράδειγμα, η Porsche θα έχει τη μεγαλύτερη επιβάρυνση για τα μοντέλα της εκεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), η εταιρεία διαθέτει στην Κίνα το 25% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της. Επίσης, δεν έχει εργοστάσιο παραγωγής τους εκεί. Εάν διέθετε, τότε δεν θα επηρεαζόταν τόσο πολύ από την ενδεχόμενη επιβολή του μέτρου.

Βάσει των στοιχείων της VDA, οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες (δηλαδή BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen) το 2023 πούλησαν συνολικά 4,8 εκατομμύρια οχήματά τους στην ασιατική χώρα. Από αυτά, περίπου το 5% εισάγονται από σε αυτή από τη Γερμανία.

Advertisement

Από αυτά, ο Όμιλος Volkswagen πούλησε περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα την περυσινή χρονιά, εκ των οποίων τα περίπου 3,06 ήταν κατασκευασμένα στην Κίνα, από τις εταιρείες που έχει συνιδρύσει με εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σε ό,τι αφορά στην BMW, πέρυσι διέθεσε στην Κίνα περίπου 826.000 αυτοκίνητά της, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο των συνολικών ετήσιων πωλήσεών της. Από αυτά, σχεδόν το 13% εισήχθησαν στη χώρα από τη Γερμανία και τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν εκεί.

Επίσης, η BMW παράγει στην Κίνα τα αμιγώς ηλεκτρικά iX3, MINI Cooper καιMINI Aceman τα οποία επηρεάζονται από την επιβολή των επιπλέον δασμών από την Κομισιόν, επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Advertisement

Αναφορικά με τη MercedesBenz, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της. Πέρυσι, διέθεσε εκεί περισσότερα από 737.000 αυτοκίνητά της, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 36% των συνολικών ετήσιων πωλήσεών της. Από αυτά, το 20% εισήχθη από τη Γερμανία και το υπόλοιπο 80% κατασκευάστηκαν εκεί. Όμως, τα εισαγόμενα είναι τα κορυφαία μοντέλα της (π.χ. η S-Class) ή οι εκδύσεις Maybach αυτών.

Οι κυβερνητικές επαφές
Η απόφαση των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκάλεσε και τη μεσολάβηση της γερμανικής κυβέρνησης. Σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί ο επαπειλούμενος εμπορικός «πόλεμος» μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων και Δράσης για το Κλίμα της Γερμανίας, πραγματοποίησε τριήμερη επίσκεψη στην ασιατική χώρα όπου είχε συνομιλίες με τον Γουάν Γεντάο, τον Κινέζο Υπουργό Εμπορίου.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια διαδικασία διαπραγμάτευσης σε διμερές επίπεδο. Ωστόσο, επειδή η Γερμανία είναι η «βιομηχανική λοκομοτίβα» της Ευρώπης, τα αποτελέσματα αυτής θα επηρεάσουν και θα αφορούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτής.

Ο Όλαφ Σόλτζ, ο Γερμανός Καγκελάριος, δήλωσε σχετικά: «Ακόμη, υπάρχει χρόνος μέχρι να εφαρμοστούν οι επιπλέον δασμοί. Όμως, είναι σαφές ότι χρειάζεται να γίνουν σοβαρές κινήσεις από την κινεζική πλευρά».

Αυτό που εννοεί ο Γερμανός Καγκελάριος είναι ότι οι Κινέζοι θα πρέπει να συνεργαστούν περισσότερο με την Ευρωπαϊκή Ένωση και να της παρέχουν τα στοιχεία που αυτή ζητά αναφορικά με την πολιτική τιμολόγησης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους και να τηρηθούν οι κανόνες που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO).

Αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν ότι εφόσον οι διαπραγματεύσεις έχουν θετική κατάληξη πριν τις 4 Ιουλίου (2024), η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σε θέση να αναβάλλει την εφαρμογή των επιπλέον νέων δασμών στα εισαγόμενα σε αυτή αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Επίσης, εκτιμούν ότι πιθανή συμφωνία μεταξύ των δύο μερών θα δώσει ένα θετικό μήνυμα τόσο προς τις ΗΠΑ, οι οποίες αυξήσαν τους δασμούς έως και κατά 100%, όσο και προς την κυβέρνηση του Καναδά, η οποία προτίθεται να θεσπίσει αντίστοιχα μέτρα.