Φρένο για τα ηλεκτρικά των Κινέζων στην Ευρώπη
ΝΕΑ
Πτώση είδαν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι κινεζικές εταιρείες.
Οι κινεζικές μάρκες ολοένα και αυξάνονται στην ευρωπαϊκή αγορά, με όλο και περισσότερα ονόματα να μπαίνουν στο παιχνίδι με ανταγωνιστικές προτάσεις.
WHAT CAR
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι Κινέζοι κατασκευαστές είδαν τα νούμερά τους στις πωλήσεις να ανεβαίνουν συνολικά.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά τους σημείωσαν πτώση, αφού οι νέοι δασμοί που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα εισαγόμενα ηλεκτροκίνητα οχήματα τους εμποδίζουν από το να δράσουν κατά το δοκούν.
Αυτό έχει διπλή επίπτωση, διότι λιγότερα ηλεκτρικά σημαίνει περισσότερες εκπομπές ρύπων, άρα και κίνδυνος οι κινεζικές εταιρείες να πληρώσουν πρόστιμα τα επόμενα χρόνια, εφόσον η τελική τιμή εκπομπών Co2 του στόλου τους ξεπερνάει το επιτρεπόμενο όριο ρύπων.
Ανεξαρτήτως αυτού, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο οι πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 78% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με το Dataforce, παρέδωσαν 148.096 αυτοκίνητα.
Από αυτά, το 29% ήταν ηλεκτρικά, ενώ το μερίδιό τους συνολικά στις αγορές της Ευρώπης έφτασε το 7,9%. Κοντολογίς, κινήθηκε στο ίδιο ποσοστό με αυτό που σημείωσε πέρυσι την ίδια περίοδο. Αλλά η μείωση έγκειται στο ότι πέρυσι, οι Κινέζοι είχαν δει το 41% των πωλήσεών τους να αφορά σε BEV.
Ωστόσο, υπήρξε σημαντική αύξηση για εκείνους στα plug-in υβριδικά, δηλαδή της τάξεως του 368%, με μερίδιο αγοράς στο 14%. Ταυτόχρονα, τα φουλ υβριδικά και τα βενζινοκίνητα μοντέλα πούλησαν 100% παραπάνω συγκριτικά με πέρυσι, ανεβάζοντας το μερίδιό τους στο 47%, από το 44% που είχαν το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την τριετή παράταση της επίτευξης στόχου για το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο της εκπομπής ρύπων (το νέο όριο ισχύει από φέτος), τόσο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές, όσο και οι Κινέζοι οφείλουν εντός των επόμενων τριών ετών να βρίσκονται εντός του ορίου, για να γλιτώσουν τα βαριά πρόστιμα.
Τα νέα όρια που έθεσε η Ε.Ε. τα οποία αφορούν στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου οχημάτων της κάθε εταιρείας, ουσιαστικά τις αναγκάζουν το 20-25% των πωλήσεών τους να αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.