Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Ε.Ε. ψήφισε τους επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά

Ελλάδα 13:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Ε.Ε. ψήφισε τους επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Η Ε.Ε. ψήφισε τους επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Αυτό που υπήρχε ως προσωρινό μέτρο, έγινε μόνιμο, τελικά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε την οριστική εφαρμογή των επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά που παράγονται στην Κίνα. Τι έπραξε η Ελλάδα και η Γερμανία;

Advertisement
Advertisement

Η πρόθεση των στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλουν επιπλέον δασμούς κυρίως στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι νόμος, πλέον. Στην ψηφοφορία που έγινε η απόφαση ελήφθη με σχετική πλειοψηφία.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ε.Ε. αναφέρονται τα εξής: «Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. για την υιοθέτηση δασμών».

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπερψήφισαν την απόφαση είναι οι (αλφαβητικά): Βουλγαρία, Γαλλία, Δανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία και Πολωνία. οι οποίες εκπροσωπούν το 45,99% του συνολικού πληθυσμού της Ε.Ε.

Advertisement
Advertisement

Την απόφαση καταψήφισαν πέντε χώρες, οι (αλφαβητικά): Γερμανία, Μάλτα, Σλοβακία, Σλοβενία και Ουγγαρία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 22.65% του συνολικού πληθυσμού της Ε.Ε.

Τέλος, 12 χώρες απείχαν από την ψηφοφορία, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Οι υπόλοιπες 11 ήταν οι (αλφαβητικά): Αυστρία, Βέλγιο, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Τσεχία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία. οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 31.3% του συνολικού πληθυσμού της Ε.Ε.

Η απόφαση της Κομισιόν να επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στη Γηραιά Ήπειρο έχει διχάσει τις χώρες της Ε.Ε.

Advertisement

Ήδη από τις πρώτες ημέρες που έγινε γνωστή η σχετικά πρόθεση, οι Γερμανοί είχαν εκφράσει την αντίρρησή τους στο μέτρο.

Οι γερμανικές εταιρείες όλο αυτό το διάστημα ασκούσαν πίεση στον Όλαφ Σόλτς, τον Γερμανό Καγκελάριο, να μην ψηφήσει υπέρ της απόφασης. Θυμίζουμε ότι η Γερμανία απείχε και από την πρώτη ψηφοφορία που έγινε τον περασμένο Ιούλιο (τρέχοντος έτους) η οποία δεν είχε δεσμευτική ισχύ.

Advertisement

Η ισπανική κυβέρνηση ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να επιδιώξει έναν συμβιβασμό με την Κίνα και υπενθύμισε ότι η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ε.Ε.

Τα στελέχη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών φοβούνται αντίποινα από το κινεζικό καθεστώς, καθώς μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις τους στην ασιατική χώρα και τις εμπορικές συναλλαγές τους με αυτή.

Στο πλευρό τους στέκονται και τα σωματεία εργαζομένων σε αυτές. Εκπρόσωπος του IG Metall, του ισχυρότερου συνδικάτου της Γερμανίας, δήλωσε σχετικά: «Λέμε ξεκάθαρα, οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση, επειδή δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας».

Advertisement