Η Ford μπαίνει στο παιχνίδι των ηλεκτρικών με «fake» κιβώτιο
ΝΕΑ
Όλο και πιο δημοφιλές φέρεται να γίνεται η προσομοίωση χειροκίνητου κιβωτίου στα BEV και η Ford θέλει να το κάνει με ξεχωριστό τρόπο.
Είναι αλήθεια πως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν στον μέσο οδηγό την αίσθηση συμμετοχικότητας και οδηγικής ικανοποίησης που έχουν τα συμβατικά με χειροκίνητο κιβώτιο. Πόσο μάλλον όταν οι αλλαγές γίνονται με επιλογέα.
WHAT CAR
Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές είτε έχουν ήδη αναπτύξει λύση σε αυτό το ζήτημα, είτε σχεδιάζουν τη δική τους ενόψει της επερχόμενης κυριαρχίας των BEV.

Με τη Hyundai να έχει πετύχει διάνα στο Ioniq 5 N, την BMW να ετοιμάζει κάτι παρόμοιο για την ηλεκτρική M3 και την Toyota να σχεδιάζει τη δική της εκδοχή της προσομοίωσης χειροκίνητου κιβωτίου σε ηλεκτρικό μοντέλο, η Ford δε θα μπορούσε να λείπει από την εξίσωση.
Η εφαρμογή που έχει σχεδιάσει η εταιρεία από το Ντιτρόιτ κατατέθηκε ως έγγραφο ευρεσιτεχνίας στο USPTO τον Σεπτέμβριο του 2023, με τα σκίτσα να βλέπουν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Σε αυτά, βλέπουμε έναν επιλογέα μέσω του οποίου ο οδηγός θα μπορεί να αλλάζει σχέσεις κατά το δοκούν, όπως στο Ioniq 5 N (μόνο που εκεί υπάρχουν paddles), με τη διάταξη να είναι τύπου Η. Θεωρητικά, θα υπάρχει και σειριακή λειτουργία.

Ως κατασκευή, δε διαφέρει σημαντικά με ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς τα εξαρτήματα και τα πλαστικά είναι παρόμοια τοποθετημένα.
Η Ford δηλώνει πως θέλει να προσφέρει στο κοινό την απτική αίσθηση και το οδηγικό feedback που το βοηθάει να ευχαριστιέται περισσότερο την οδήγηση.

Δυστυχώς, κανείς δε γνωρίζει στα σίγουρα εάν θα δούμε αυτή την πατέντα σε μοντέλο παραγωγής της εταιρείας. Και εφόσον γίνει, η Ford θα χρειαστεί ένα σπορ μοντέλο, π.χ. ηλεκτρική Mustang για να το τοποθετήσει ή έστω ένα ηλεκτρικό hot-hatch. Μέχρι τότε, παραμένει μόνο στη θεωρία μία εξαιρετική ιδέα για όσους θέλουν να χαίρονται την οδήγηση.