Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Ferrari αναβιώνει μια επαναστατική ιδέα

Ελλάδα 18:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Ferrari αναβιώνει μια επαναστατική ιδέα

ΝΕΑ

Είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην δεκαετία του 1970 από την Honda και τώρα επιστρέφει ως χείρα βοηθείας στα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έναν κινητήρα V12 με οβάλ έμβολα, μια πρωτοποριακή ιδέα που στοχεύει στη μείωση του μήκους του κινητήρα χωρίς να μειωθεί ο κυβισμός.

Η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την ενσωμάτωση υβριδικών συστημάτων χωρίς υπερβολική αύξηση των διαστάσεων.

Το δίπλωμα κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας το φθινόπωρο του 2023 και περιγράφει έμβολα σε σχήμα “γηπέδου”, δηλαδή ορθογώνια με στρογγυλεμένες άκρες.

Advertisement
Advertisement

Σε μια από τις σχεδιαστικές απεικονίσεις φαίνεται ένας V12 κινητήρας, υποδηλώνοντας ότι η Ferrari ίσως εργάζεται σε έναν συμπαγή υβριδικό V12 για μελλοντικά hypercars.

Ένα ακόμα καινοτόμο στοιχείο αφορά τις μπιέλες. Αντί για ανεξάρτητες συνδέσεις στον στροφαλοφόρο άξονα, οι μπιέλες είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους: το καπάκι έδρασης της μίας σχηματίζεται από τη βάση της άλλης, με μια εύκαμπτη άρθρωση που επιτρέπει την κίνηση μέσα στο κύλινδρο.

Η Honda είχε δοκιμάσει μια παρόμοια ιδέα στα τέλη της δεκαετίας του 1970 με την αγωνιστική μοτοσικλέτα NR500, και τον θρυλικό V4 με οβάλ έμβολα, αλλά αντιμετώπισε προβλήματα στεγανοποίησης των ελατηρίων εμβόλου.

Advertisement

Η Ferrari ίσως εξετάζει την τεχνολογία αυτή για να διατηρήσει την κατανομή βάρους στα εμπροσθοκίνητα V12 μοντέλα της, όπως η 12Cilindri και η Purosangue, που στο μέλλον θα χρειαστούν υβριδικά συστήματα για συμμόρφωση με τις νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.