Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίοι πυροβολούν τα πόδια τους με τους δασμούς στην Κίνα

Ελλάδα 7:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Ευρωπαίοι πυροβολούν τα πόδια τους με τους δασμούς στην Κίνα

ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίοι πυροβολούν τα πόδια τους με τους δασμούς στην Κίνα

ΝΕΑ

Περιπτώσεις όπως το Mini που κατασκευάζεται στην Κίνα και θα έχει και αυτό δασμούς προβληματίζουν τις εταιρείες για την σκοπιμότητα των δασμών της Ε.Ε.

Advertisement
Advertisement

Οι δασμοί που αποφάσισε η Ε.Ε. φαίνεται ότι μπορεί να έχουν και παράπλευρες απώλειες καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που αφορούν και ευρωπαϊκά μοντέλα.

Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Mini που κατασκευάζονται στην Κίνα αναμένεται να επιβαρυνθούν με τον υψηλότερο δασμό για τα ηλεκτρικά οχήματα, ύψους 38,1%, σύμφωνα με τις προσωρινές προτάσεις της ΕΕ.

Η BMW κατασκευάζει το πλήρως ηλεκτρικό Cooper και το μικρό ηλεκτρικό crossover Aceman στην Κίνα σε κοινοπραξία με την Great Wall.

Advertisement
Advertisement

Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους, λίγο μετά την έναρξη της έρευνας της ΕΕ για τις πιθανές αθέμιτες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Με την παραγωγή ακόμα στα αρχικά στάδια, η κοινοπραξία δεν μπόρεσε να εκπληρώσει το επίπεδο λεπτομέρειας που απαιτούσε η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να θεωρηθεί ως εταιρεία που συνεργάζεται με την έρευνα.

Οι εταιρείες που θεωρούνται ότι συνεργάζονται με την ΕΕ υπόκεινται σε χαμηλότερους δασμούς, από 17,4% έως 21%, σύμφωνα με έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Advertisement

Μια αύξηση της τιμής κατά 38,1% στα Mini που κατασκευάζονται στην Κίνα θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για να επιτύχει τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών άνθρακα.

Ωστόσο, οι δασμοί στα νέα ηλεκτρικά Mini στην Ευρώπη μπορεί να είναι βραχυπρόθεσμοι. Από το 2026, η BMW θα προσθέσει την παραγωγή των ηλεκτρικών Cooper και Aceman στο εργοστάσιό της στην Οξφόρδη στην Αγγλία, για τις ευρωπαϊκές αγορές, μετά από επενδύσεις ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ.

Advertisement

Πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι οι δασμοί ήταν “η λάθος κατεύθυνση,” εκφράζοντας ανησυχίες παρόμοιες με άλλων Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων που φοβούνται έναν εμπορικό πόλεμο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντίποινα δασμούς στα αυτοκίνητα που εξάγονται από τη Γερμανία στην Κίνα.