Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίοι εξοικειώνονται με την πρίζα και… ξεχνούν την αντλία!

Ελλάδα 8:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Ευρωπαίοι εξοικειώνονται με την πρίζα και… ξεχνούν την αντλία!

ΝΕΑ

Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στην αγορά της γηραιάς ηπείρου, με βάση τα στοιχεία της ACEA.

Advertisement
Advertisement

Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά -2,6%. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες αγορές του μπλοκ παρουσίασαν πτώση, με τη Γαλλία (-6,2%), την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%). Η Ισπανία κατέγραψε αντίστροφα αύξηση 5,3%.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) αποτελούσαν το 15% του μεριδίου αγοράς, από το χαμηλό επίπεδο σύγκρισης του 10,9% τον Ιανουάριο του 2024. Τα υβριδικά ανέβηκαν μπροστά, κατακτώντας σχεδόν το 34,9% της αγοράς και έγιναν και πάλι η πρώτη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 39,4% τον Ιανουάριο του 2025, από 48,7% πριν από ένα χρόνο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Advertisement
Advertisement

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34% στις 124.341 μονάδες, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 15%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, που μαζί αντιπροσωπεύουν το 64% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Γερμανία (+53,5%), Βέλγιο (+37,2%) και Ολλανδία (+28,2%), ενώ η Γαλλία σημείωσε ελαφρά πτώση -0,5%.

Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4%, ενισχύθηκαν από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+52,2%), Ισπανία (+23,5%), Γερμανία (+13,7%) και Ιταλία (+10,6%). Αυτό οδήγησε στην εγγραφή 290.014 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 34,9% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι εγγραφές plug-in υβριδικών μειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2025, μειώθηκαν κατά 8,5% στις 61.406 μονάδες. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-66,6%) και η Γαλλία (-54%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Advertisement

Αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες

Αντίστροφα , οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μείωση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 28,2%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%).

Advertisement

Με 244.763 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 29,4%, από 35,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 27%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 10% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τον περασμένο Ιανουάριο. Συνολικά, διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.