Γιατί η Nissan δεν ανησυχεί για τους δασμούς του Τραμπ;
ΝΕΑ
Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα συναγωνίζονται ποια θα επιβάλλει τους μεγαλύτερους επιπλέον δασμούς, γεγονός που ταράσσει τις εταιρείες αλλά όχι τα στελέχη της Nissan.
Όπως φαίνεται, οι άνθρωποι της Nissan βλέπουν την κρίση που ξέσπασε στην Αυτοκινητοβιομηχανία από την επιβολή επιπλέον δασμών εισαγωγής από τις ΗΠΑ ως ευκαιρία και όχι ως πρόβλημα.
WHAT CAR
Αυτό άφησαν να εννοηθεί στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας εκεί, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Συγκεκριμένα, τόσο ο Πονζ Παντικουτίρα, υπεύθυνος Σχεδιασμού Προϊόντων όσο και ο Βινέϊ Σάχανι, επικεφαλής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ, εξέφρασαν αισιοδοξία για το μέλλον της εταιρείας.

Συνομιλώντας με συνάδελφο του αμερικανικού Motor1 δήλωσαν ότι οι επιπλέον δασμοί εισαγωγής που επέβαλε η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ αντιμετωπίζονται από τη Nissan ως δυνητικό πλεονέκτημα και όχι ως απειλή, όπως ισχύει για την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά, ο Σάχανι δήλωσε: «Έχουμε μια ευκαιρία με όλο αυτό το ζήτημα των δασμών. Είμαστε σε πλεονεκτική θέση, χάρη στην ισχυρή βιομηχανική παρουσία μας στις ΗΠΑ, στη Σμύρνη του Τενεσί και στο Κάντον του Μισισιπή»
Η εταιρεία κατασκευάζει στο εργοστάσιο της (αμερικανικής) Σμύρνης τα Rogue (σημ.: το X-Trail), Pathfinder, Murano και Infiniti QX60, ενώ στο Κάντον τα Frontier (σημ.: το Navara) και Altima.

Παράλληλα, τα Sentra, Versa και Kicks κατασκευάζονται στο Μεξικό, ενώ ορισμένα μοντέλα της, όπως το Z και το Armada (σημ.: άλλη έκδοση του Pathfinder) εισάγονται από την Ιαπωνία.
Σύμφωνα με τον Σάχανι, η παραγωγή του Rogue (σημ.: το X-Trail) μεταφέρεται σταδιακά από την Ιαπωνία στις ΗΠΑ, ώστε να διατηρηθεί η πλήρης λειτουργία του εργοστασίου στην αμερικανική Σμύρνη.
Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι σύντομα αναμένεται η παρουσίαση της νέας γενιάς του μοντέλου, με υβριδικό σύστημα κίνησης και έκδοση Plug-in Hybrid.

Με τη σειρά του, ο Πονζ Παντικουτίρα είπε: «Δείτε το καινούργιο Kicks. Είναι εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του και έχει την ίδια τιμή εκκίνησης με αυτόν -λίγο πάνω από τις 21.000 δολάρια (σημ.: περίπου 18.450 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία), φτάνοντας έως τις 28.000 δολάρια (σημ.: περίπου 24.600 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία)».
Με την περαιτέρω άνοδο της τιμής πώλησης των αυτοκινήτων εξαιτίας των επιπλέον δασμών εισαγωγής, στη Nissan επικεντρώνονται στην αναβάθμιση των προσιτών μοντέλων της εταιρείας, χωρίς σημαντική αύξηση της τιμής τους, στρατηγική που ήδη έχει αρχίσει να αποδίδει.