Η BYD Auto θα πουλά πιστώσεις άνθρακα σε Ευρωπαίους
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121112_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-2-768x432.jpg)
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η BYD Auto έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να τους πουλήσει πιστώσεις άνθρακα.
Ίσως πρόκειται για μια ικανοποιητική μορφή εκδίκησης… Οι Ευρωπαίοι επέβαλαν επιπλέον δασμούς στα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά και οι Κινέζοι θα εκμεταλλευτούν αυτά τα μοντέλα τους για να κερδίσουν χρήματα.
WHAT CAR
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλλει από εφέτος χαμηλότερο μέσο όρο διοξειδίου του άνθρακα, οι εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου αντιμετωπίζουν υψηλά πρόστιμα, αφού δεν θα μπορούν να το επιτύχουν.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241212155302_BYD-Seal-U-DM-i-11-768x432.jpg)
Μία από τις λύσεις που έχουν για να μειωθεί το τελικό ποσό του προστίμου είναι η αγορά πιστώσεων άνθρακα από εταιρείες που κατασκευάζουν και πουλούν αποκλειστικά ή σε μεγάλο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Μία από αυτές είναι η BYD Auto. Όπως ανακοινώθηκε, στελέχη της κινεζικής εταιρείας ξεκίνησαν συζητήσεις με ομολόγους τους ευρωπαϊκών εταιρειών με σκοπό τη δημιουργία μιας «δεξαμενής» πιστώσεων άνθρακα.
Αυτό επιβεβαίωσε σε δημοσιογράφους ο Αλφρέντο Αλταβίλα, Ιταλός επενδυτής και Σύμβουλος της BYD Auto, κατά την πρόσφατη επίσημη παρουσίαση του Atto 2 επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.
«Είμαστε σε συζητήσεις και η διαδικασία είναι σε καλό δρόμο», είπε με νόημα, χωρίς να αποκαλύψει με ποιες εταιρείες διενεργούνται οι διαπραγματεύσεις.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250103101228_BYD-Auto-trucks-fortiga-768x432.jpg)
Στις αρχές του έτους, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν τη δημιουργία δύο τέτοιων «δεξαμενών».
Στην πρώτη περίπτωση συμμετέχουν ο Όμιλος Stellantis, η Toyota, η Ford, η Mazda και Subaru οι οποίες θα συνεργάζονται με την Tesla. Στη δεύτερη, συμμετέχουν οι Mercedes-Benz, Polestar, Volvo και smart.
Θυμίζουμε ότι μέσω αυτών των συμφωνιών, εταιρείες με μικρότερες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να συνυπολογίσουν τον μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα με αυτές που διαθέτουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (άρα έχουν μηδενική εκπομπή CO2).
Έτσι, οι πρώτες, αγοράζοντας πιστώσεις εκπομπών μειώνουν τον μέσο όρο τους, μειώνοντας έτσι και το ποσό του προστίμου που πρέπει να καταβάλλουν στην Ευρωπαϊκή Ένωσης στο τέλος του έτους.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250110110209_BYD-ATTO-2-EXTERIOR-6-768x432.jpg)
Προς το παρόν, οι BMW, ο Όμιλος Renault και ο Όμιλος Volkswagen είναι οι μόνοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν συμμετέχουν ακόμα σε κάποια από τις «δεξαμενές» εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα..
Σύμφωνα με όσα έχει ψηφήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να κοινοποιήσουν σε αυτή τις συμφωνίες τους για το 2025 έως τις 3 Δεκεμβρίου (τρέχοντος έτους).
Η Κομισιόν δύναται να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις συμφωνίες, αλλά δεν έχει δικαίωμα να αξιολογήσει τους εμπορικούς τους όρους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, για το 2025, έχει θέσει μειωμένο όριο εκπομπής CO2 κατά σχεδόν 15% σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με αναλυτές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιτύχουν πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον 20% επί των ετήσιων συνολικών τους, κάτι που είναι ανέφικτο βάσει των στοιχείων.