Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι μπαταρίες καταρρέουν, τα ηλεκτρικά γιατί παραμένουν ακριβά;

Ελλάδα 15:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι μπαταρίες καταρρέουν, τα ηλεκτρικά γιατί παραμένουν ακριβά;

ΝΕΑ

Το 2024 οι τιμές των μπαταριών σημείωσαν μεγάλη πτώση. Όμως τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά. Γιατί γίνεται αυτό;

Advertisement
Advertisement

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα το 2024, πυροδοτώντας ελπίδες για φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το υψηλό κόστος των μπαταριών κρατούσε παραδοσιακά τις τιμές των EV σε υψηλά επίπεδα, αλλά οι πρόσφατες μειώσεις υποδηλώνουν μια πιθανή αλλαγή.

Το 2013, οι τιμές των μπαταριών κυμαίνονταν από 500 έως 700 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Advertisement
Advertisement

Μέχρι το τέλος του 2024, το κόστος για μπαταρίες αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας θα φθάσει στα 50 ευρώ ανά kWh για φωσφορικό λίθιο-σιδήρου (LFP) και στα 80 ευρώ για κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC).

Η μείωση αυτή αποδίδεται στην αυξημένη διαθεσιμότητα πρώτων υλών, στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της παραγωγής και στις ενισχυμένες αλυσίδες εφοδιασμού.

Επιπλέον, το αυξανόμενο πλεόνασμα στην παραγωγή κυψελών μπαταριών, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της αγοράς EV, έχει πιέσει περαιτέρω τις τιμές προς τα κάτω.

Advertisement

Το κόστος των πρώτων υλών έχει επίσης εξομαλυνθεί. Οι τιμές του λιθίου, οι οποίες κορυφώθηκαν στα 75.000 ευρώ ανά τόνο, είναι τώρα στο ένα έκτο αυτού του ποσού, ενώ το κοβάλτιο, το νικέλιο και άλλα υλικά έχουν ομοίως σταθεροποιηθεί.

Αυτό έχει μειώσει δραστικά το κόστος των υλικών των μπαταριών από 80 ευρώ ανά kWh το 2022 σε κάτω από 30 ευρώ έως τα τέλη του 2024.

Advertisement

Ωστόσο, παρά την πτώση των τιμών των μπαταριών, οι κατασκευαστές παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στη νέα τεχνολογία, στοχεύουν στην ανάκτηση του κόστους πριν κάνουν πιο φθηνά τα αυτοκίνητα.

Εν τω μεταξύ, η Κίνα ηγείται της αγοράς προσιτών EV με μοντέλα όπως το Wuling Hongguang Mini EV, με τιμή μόλις 4.000 ευρώ, αν και οι υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί καθιστούν τέτοια μοντέλα λιγότερο βιώσιμα στην Ευρώπη.

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, ενώ η πρόοδος των μπαταριών προσφέρει ελπίδες για φθηνότερα EV, το χρονοδιάγραμμα για σημαντικές μειώσεις των τιμών στην Ευρώπη παραμένει αβέβαιο.