Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η απάντηση των Κινέζων στους δασμούς της ΕΕ

Ελλάδα 5:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η απάντηση των Κινέζων στους δασμούς της ΕΕ

ΝΕΑ

Η απάντηση των Κινέζων στους δασμούς της ΕΕ

ΝΕΑ

Με ποιο τρόπο θέλουν να ασκήσουν πίεση και να βρεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Advertisement
Advertisement

Αρκετοί Κινέζοι κατασκευαστές ήθελαν, από την πρώτη στιγμή, μια κρατική «απάντηση» στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να αυξήσει τους δασμούς εισαγωγής των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έως και 48,1% σε κάποιες περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου και του ήδη υπάρχοντος 10%.

 Θέλουν, λοιπόν, σε πρώτη φάση, στα μεγάλα οχήματα με θερμικούς κινητήρες, που εισάγονται στην εγχώρια αγορά από την Ευρώπη να επιβάλλονται δασμοί της τάξεως του 25%.

Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, μια συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών, που οργανώθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, για να συζητηθούν οι επιλογές. Στη συνάντηση συμμετείχαν οι SAIC, BYD, BMW , Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, Stellantis και Renault, καθώς και τουλάχιστον δύο άλλοι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Τον Μάιο, ένα κινεζικό ερευνητικό κέντρο αυτοκινήτων που συνδέεται με την κυβέρνηση πρότεινε να αυξηθούν οι εισαγωγικοί δασμοί σε αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο από την Ευρώπη, με κινητήρες άνω των 2,5 λίτρων, από 15% σε 25%. Στοιχεία από την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, αποκαλύπτουν ότι 196.000 οχήματα με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα εξήχθησαν από την Ευρώπη στην Κίνα πέρυσι, αύξηση 11% από το προηγούμενο έτος. Ενώ οι εξαγωγές αυτών των οχημάτων μειώθηκαν κατά 12% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 σε 44.000 μονάδες, οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν επενδύσει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα φέτος.

Κορυφαία στελέχη του κλάδου, εκτιμούν ότι η πίεση που προσπαθεί να ασκήσει το Πεκίνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ίσως οδηγήσει τις δύο πλευρές στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, για να βρεθεί μια ουσιαστική λύση.