H Maserati χάνει επένδυση από τη Stellantis
ΝΕΑ
Ο Όμιλος Stellantis επανεξετάζει τη στρατηγική του για την ηλεκτροκίνηση, γεγονός που θα επηρεάσει σημαντικά τη Maserati.
Ενώ η Maserati έδειχνε ότι έχει εισέλθει στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, τα στελέχη του Ομίλου Stellantis φαίνεται να αμφισβητούν την πορεία που έχει επιλέξει η ιταλική εταιρεία.
WHAT CAR
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του 2024, ο Νταγκ Όστερμαν, Οικονομικός Διευθυντής της Stellantis, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος αποσύρει την επένδυση ύψους 1,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) που είχε προγραμματίσει για τη Maserati.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν τα προγράμματα εξέλιξης των καινούργιων μοντέλων της, κάποια από τα οποία ήταν κοντά στην ολοκλήρωσή τους. Για παράδειγμα, οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της MC20, της Quattroporte και της Levante δεν θα υπάρξουν.
Ο Όστερμαν δεν έδωσε λεπτομέρειες για την απόφαση, αλλά έκανε ειδική μνεία στο επιθετικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Maserati. Συγκεκριμένα, είπε: «Αναγνωρίζουμε πως η δυναμική της επιχείρησης, ειδικά στην κινεζική αγορά, διαμορφώνεται διαφορετικά από ό,τι αναμέναμε, όσον αφορά στην ταχύτητα με την οποία η πολυτελής κατηγορία θα μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Προσαρμόσαμε, λοιπόν, τα οικονομικά δεδομένα σύμφωνα με αυτή την πραγματικότητα».

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται έπειτα από μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, το 2024, για τη Maserati. Πέρυσι, οι πωλήσεις της ήταν περίπου 11.300, όταν το 2023 είχαν φτάσει τις περίπου 26.600 μονάδες. Αυτό σημαίνει πτώση κατά 58%, συγκριτικά.
Θυμίζουμε ότι πέρυσι τον Ιούλιο, ο Κάρλος Ταβάρες, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, είχε ξεκαθαρίσει τη στάση του απέναντι στις εταιρείες του Ομίλου που δεν είναι κερδοφόρες, λέγοντας: «Εάν δεν βγάζουν κέρδη, θα τις κλείσουμε. Δεν μπορούμε να διατηρούμε μάρκες που δεν αποδίδουν οικονομικά».
Η πτώση στις πωλήσεις της Maserati είχε αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στη διακοπή παραγωγής των Ghibli, Quattroporte και Levante, κάτι που συνοδεύτηκε και από την απόσυρση του V8 κινητήρα από τη γκάμα της. Με εξαίρεση τον καινούργιο V6 twin-turbo «Nettuno», η εταιρεία είχε στραφεί αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση.

Με δεδομένο ότι πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν πλήρως τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση και εξετάζουν το ενδεχόμενο να διατηρήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο διάστημα, η απόφαση της Maserati να μην επιταχύνει υπερβολικά τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά ίσως αποδειχθεί σωστή.
Στη Maserati φαίνεται να αποδέχονται αυτή την πραγματικότητα, καθώς η διοίκησή της βλέπει το 2025 ως έτος αναδιοργάνωσης, ενώ δεν αναμένει ουσιαστική αύξηση των πωλήσεων πριν από το 2026.
Στο θέμα επενέβησαν και τα στελέχη του ιταλικού συνδικάτου FIM, ενός από τα πιο ισχυρά στη γειτονική μας χώρα, τα οποία ζήτησαν σαφείς απαντήσεις από τη Stellantis σχετικά με το μέλλον της Maserati. Το ζήτημα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος σε προγραμματισμένη συνάντηση που θα γίνει στις 11 Μαρτίου.
Ο Φερντινάντο Ουλιάνο, ο Γενικός Γραμματέας του FIM, δήλωσε: «Η Maserati αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις. Παρά την ποιότητα και τα υψηλών επιδόσεων μοντέλα της, η μάρκα υποφέρει από σφάλματα και παραλείψεις στον τομέα του μάρκετινγκ. Δεν μπορούμε να χάνουμε χρόνο, πλέον».