Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πότε τα ηλεκτρικά θα γίνουν… φθηνά;

Ελλάδα 21:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πότε τα ηλεκτρικά θα γίνουν… φθηνά;

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται μία καθημερινή υπόθεση. Θα αργήσουν όμως να γίνουν και προσιτά στους πολλούς.

Advertisement
Advertisement

Είναι γεγονός: κάθε νέα τεχνολογία είναι πάντα ακριβή, καθώς πρέπει να βγάλει το κόστος της έρευνας και εξέλιξης. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση.

Πολύ δε περισσότερο όταν λόγω των μπαταριών εξαρτώνται και από έναν άλλο παράγοντα, τα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή τους. Μία ακόμα αλήθεια είναι ότι με το πέρασμα των χρόνων, κάθε τεχνολογία γίνεται και φθηνότερη. Όμως με τα ηλεκτρικά φαίνεται ότι υπάρχει ένα όριο.

Αυτή την στιγμή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατά πολύ ακριβότερο από το αντίστοιχο με συμβατικό κινητήρα. Κάτι που πιθανόν να διορθωθεί σε ένα βαθμό όσο θα αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και λογικά θα πέφτουν οι τιμές τους. Θα γίνει όμως αυτό ή τα πράγματα θα εξελιχθούν διαφορετικά;

Advertisement
Advertisement

Ο υπεύθυνος για τον τομέα της τεχνολογίας στην Mercedes-Benz Markus Schafer, έδωσε μία λιγότερο αισιόδοξη προοπτική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υποστήριξε ότι το κόστος ανά kW θα πρέπει να πέσει στα 50 δολάρια για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών έτσι ώστε να γίνουν ανταγωνιστικά με τα συμβατικά. Κάτι που με τα σημερινά δεδομένα της τεχνολογίας των μπαταριών μοιάζει αδύνατο να συμβεί.

O ίδιος υποστηρίζει ότι η τρέχουσα τεχνολογία για τις μπαταρίες δεν είναι ακόμα προσιτή παρά την αύξηση των πωλήσεων. Συνεπώς χρειάζεται η εξέλιξη μιας νέας τεχνολογίας, κάτι που ανοίγει έναν νέο κύκλο επενδύσεων σε έρευνα και εξέλιξη για μια πιο βελτιωμένη γενιά μπαταριών.

Advertisement

Παράλληλα υπάρχει και το θέμα των πρώτων υλών και των μειωμένων δυνατοτήτων εξόρυξής τους όσο θα αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών. Όλα αυτά οδηγούν τον Schafer να δηλώνει σκεπτικιστής για το αν μπορούν τα ηλεκτρικά να μειώσουν ακόμα περισσότερο τις τιμές τους στο άμεσο μέλλον. Και ότι μπορούσε να γίνει έχει γίνει χωρίς σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Για να πέσει η τιμή κάτω από τα 100 δολάρια το kW θα χρειαστεί αρκετός καιρός ακόμα. Όμως με τις περισσότερες εταιρίες να δηλώνουν ότι θέλουν να φθάσουν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030, το μέλλον δεν φαίνεται τόσο ρόδινο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις τιμές τους.

Advertisement

Και με τη νέα τεχνολογία μπαταριών να μην είναι ορατή στο άμεσο μέλλον (τουλάχιστον για ευρεία εμπορική χρήση), όλα δείχνουν ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να πληρώνουν ακριβά -ίσως και ακόμα πιο ακριβά- τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Και το χειρότερο είναι ότι δεν θα έχουν εναλλακτικές επιλογές καθώς θα έχουν καταργηθεί οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μέλλον προβλέπεται ηλεκτρικό, αλλά και ακριβό…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κόντρα τεχνολογιών: Mercedes EQS 450 vs S 500 (+video)
Κάτι από Star Wars στον ήχο της Mercedes EQS (+video)
Μήπως η λύση στις μπαταρίες βρίσκεται 140 χρόνια πίσω;