Τι πραγματικά συμβαίνει με τα ηλεκτρικά τον χειμώνα;
MobilityΚαι επειδή ένα ηλεκτρικό, δε μένει στην κακοκαιρία και στον χιονιά, γιατί απλά είναι… ηλεκτρικό (στην χιονισμένη Νορβηγία το 70% των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά) ας δούμε τι συμβαίνει πραγματικά.
Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά παρουσιάζουν μειωμένη αυτονομία λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επηρεάζουν την απόδοση της μπαταρίας και την κατανάλωση ενέργειας. Η Recurrent, μια νεοσύστατη εταιρεία που αναλύει δεδομένα EV, συνέλεξε πληροφορίες από 10.000 EV σε 18 μοντέλα κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2022-2023. Κατά μέσο όρο, αυτά τα EV παρουσίασαν 30% χαμηλότερη αυτονομία σε ψυχρότερο καιρό.
WHAT CAR
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια αυτονομίας περιλαμβάνουν τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά διαχειρίζονται τον θερμοκρασία της μπαταρίας, ανακυκλώνουν την απορριπτόμενη θερμότητα και ελαχιστοποιούν την απώλεια ενέργειας. Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να εμποδίσουν τις αντιδράσεις των υλικών της μπαταρίας, μειώνοντας την απελευθέρωση ενέργειας.
Επιπλέον, η συνεχής θέρμανση της καμπίνας -δυνατότητα που έχουν τα ηλεκτρικά, σε αντίθεση με τα θερμικά- καταναλώνει ενέργεια απο την μπαταρία, μειώνοντας περαιτέρω την αυτονομία. Ορισμένα EV χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας για την ανακύκλωση της θερμότητας από την μπαταρία και τους κινητήρες, βελτιώνοντας την απόδοση.
Η ανάλυση της Recurrent λοιπόν αποκάλυψε ότι το Audi E-Tron Q8 παρουσίασε τη χαμηλότερη απώλεια εμβέλειας το χειμώνα, μόλις 16% χαμηλότερη από την κανονική του εμβέλεια στους 0°C.
Το Nissan Leaf του 2019 παρουσίασε επίσης μια μικρή απώλεια εμβέλειας (23%) στους 0°C, κάτι που δεν συνέβαινε με τα παλαιότερα Leaf.
Τα μοντέλα της Tesla – Model 3, Model Y και Model X – παρουσίασαν κατά μέσο όρο 24% μείωση της αυτονομίας το χειμώνα.
Η καινοτόμος αντλία θερμότητας της Tesla, που παρουσιάστηκε το 2021, ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά για να βελτιώσει την αποδοτικότητα και χρησιμοποιεί την προθέρμανση της μπαταρίας για να μετριάσει την απώλεια εμβέλειας το χειμώνα.
Τα δεδομένα της Recurrent επικεντρώθηκαν σε συνθήκες 0°C και τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν σε ψυχρότερες περιοχές.
Συστάσεις για οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων τον χειμώνα:
Προθέρμανση του οχήματος ενώ είναι συνδεδεμένο: Η προθέρμανση του οχήματος ενώ είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά την οδήγηση.
Χρήση λειτουργίας Eco: Η επιλογή της λειτουργίας Eco μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα του οχήματος, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Σχεδιασμός διαδρομών με σταθμούς φόρτισης: Ο προγραμματισμός διαδρομών που περιλαμβάνουν σταθμούς φόρτισης μπορεί να αποτρέψει ανεπιθύμητες διακοπές λόγω χαμηλής αυτονομίας.