Γιατί η Tesla χάνει το τρένο των εξελίξεων στα ηλεκτρικά;
ΝΕΑ
Οι τελευταίοι μήνες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Tesla βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι με δύσκολες αποφάσεις και οικονομικά προβλήματα.
Η Tesla, που κάποτε ήταν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίζει τώρα σημαντικές προκλήσεις που θα μπορούσαν να απειλήσουν την κυριαρχία της.
WHAT CAR
Ένας συνδυασμός οικονομικών προβλημάτων και εσωτερικών λαθών έχει θέσει την εταιρεία σε ασταθή βάση, με αυξανόμενο ανταγωνισμό τόσο από τις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και από νεοσύστατες επιχειρήσεις EV.
Μία από τις πιο άμεσες απειλές προέρχεται από τη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει τα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα κίνητρα αυτά έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της υιοθέτησης των EV και η κατάργησή τους θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντική κάμψη στις πωλήσεις της Tesla.
Αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι ανταγωνιστές θα υποφέρουν περισσότερο, η Tesla εξακολουθεί να χάνει δισεκατομμύρια σε κρατικές επιδοτήσεις και φορολογικές πιστώσεις, καθιστώντας τα οχήματά της λιγότερο ανταγωνιστικά.

Ταυτόχρονα, η Tesla βιώνει μια αυξανόμενη αντίδραση κατά του διευθύνοντος συμβούλου της, Ίλον Μασκ.
Η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του, οι αμφιλεγόμενες πολιτικές θέσεις του και η σύνδεσή του με εξτρεμιστικές ομάδες έχουν αποξενώσει πολλούς καταναλωτές, ιδίως σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, όπου οι πωλήσεις της Tesla έχουν πέσει κατά 70%.
Το αρνητικό συναίσθημα έχει οδηγήσει σε πράξεις βανδαλισμού εναντίον ιδιοκτησιών της Tesla, ακόμη και σε κυβερνητικές αντιδράσεις σε ορισμένες περιοχές.
Τα στοιχεία των πωλήσεων αντικατοπτρίζουν ήδη αυτά τα ζητήματα. Τα νούμερα της Tesla έχουν μειωθεί σημαντικά σε όλες τις μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ευρώπης.

Το πρόσφατα ανανεωμένο Model Y, αντί να αυξήσει τη ζήτηση, δεν κατάφερε να προκαλέσει τον ενθουσιασμό των καταναλωτών.
Ταυτόχρονα, οι τιμές των μεταχειρισμένων Tesla έχουν πέσει δραματικά, διαβρώνοντας περαιτέρω την αξία της μάρκας και καθιστώντας τα νέα Tesla λιγότερο ελκυστικά.
Σε αυτές τις δυσκολίες έρχεται να προστεθεί η αβεβαιότητα που περιβάλλει τα μελλοντικά μοντέλα της Tesla.
Το από καιρό υποσχόμενο Tesla των 25.000 δολαρίων, που κάποτε θεωρούνταν το κλειδί για τη μαζική υιοθέτηση, φαίνεται ότι έχει αντικατασταθεί από μια απογυμνωμένη έκδοση του Model Y για την κινεζική αγορά.
Εν τω μεταξύ, το πολυδιαφημισμένο Cybercab της Tesla, ένα πλήρως αυτόνομο ρομποτάξι, απέχει χρόνια από το να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο. Οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί ως προς το ότι η Tesla θα λύσει την αυτόνομη οδήγηση εγκαίρως ώστε το Cybercab να γίνει βιώσιμη ροή εσόδων.

Η Tesla αντιμετωπίζει επίσης αυξημένη πίεση από τους ανταγωνιστές. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν με προηγμένη τεχνολογία μπαταριών και πιο προσιτά EV, ενώ παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz και η Hyundai παρουσιάζουν μοντέλα υψηλής απόδοσης με ανώτερες ταχύτητες φόρτισης και εμβέλεια.
Η εξάρτηση της Tesla από παλαιότερη τεχνολογία μπαταριών 400V καθιστά τα οχήματά της λιγότερο ελκυστικά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές που προσφέρουν υπερταχεία φόρτιση 800V.
Η μετοχή της Tesla αντανακλά αυτές τις προκλήσεις, χάνοντας σχεδόν το 50% της αξίας της από την αρχή του 2025.
Καθώς η εταιρεία παλεύει με την πτώση των πωλήσεων, τις πολιτικές αβεβαιότητες και την αμαυρωμένη εικόνα της μάρκας, το μέλλον της ως ηγέτης της αγοράς EV δεν είναι καθόλου βέβαιο.
Χωρίς δραστικές αλλαγές, η Tesla κινδυνεύει να χάσει την επανάσταση της οποίας κάποτε ηγήθηκε.