Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι Αμερικανοί πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα;

Ελλάδα 15:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι Αμερικανοί πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα;

ΝΕΑ

Γιατί οι Αμερικανοί πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα;

ΝΕΑ

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των δύο μεγάλων δυνάμεων έχει παράπλευρες απώλειες. Και ενέχει σημαντικούς κινδύνους.

Advertisement
Advertisement

Οι αναλυτές της Bank of America Securities συμβουλεύουν τις 3 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ – τη Ford, τη General Motors και τη Stellantis – να εγκαταλείψουν την κινεζική αγορά, επικαλούμενοι τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους τοπικούς κατασκευαστές και την ανάγκη να επικεντρωθούν στην κερδοφορία.

Η σύσταση αυτή διατυπώνεται στην τελευταία ετήσια έκθεση Car Wars, η οποία ασχολείται με τις προκλήσεις του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της σύγχυσης σχετικά με τις επιλογές κινητήρων και την επιτακτική ανάγκη μείωσης του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Ford, η GM και η Stellantis θα πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα “το συντομότερο δυνατό”.

Advertisement
Advertisement

Αν και αυτό μπορεί να φαίνεται περίεργο δεδομένου του σημαντικού μεγέθους της αγοράς της Κίνας, με πάνω από 22 εκατομμύρια αυτοκίνητα να πωλούνται ετησίως, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από εγχώριες μάρκες όπως η BYD, η Geely και η SAIC έχει καταστήσει δύσκολο για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Το μερίδιο αγοράς της GM στην Κίνα μειώθηκε από 15% το 2015 σε μόλις 8,6% το 2023, και τα κινεζικά κέρδη της έχουν πέσει κατά 78,5% από την κορύφωσή τους το 2014.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι τρεις μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναπροσανατολίσουν τις προσπάθειές τους προς την κατεύθυνση να καταστήσουν τα ηλεκτρικά τους κερδοφόρα και να επικεντρωθούν στα βασικά, κερδοφόρα μοντέλα τους, όπως τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Advertisement

Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών της Κίνας υπογραμμίζεται περαιτέρω από την παρουσία περισσότερων από 120 εμπορικών σημάτων που προσφέρουν τουλάχιστον ένα EV.

Ορισμένες κινεζικές μάρκες, όπως η Aiways, επέλεξαν ακόμη και να εγκαταλείψουν την εγχώρια αγορά τους για να επικεντρωθούν στην Ευρώπη λόγω του έντονου ανταγωνισμού.

Advertisement

Σε αντίθεση με την Tesla, η οποία έχει μειώσει σημαντικά το κόστος των εξαρτημάτων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της, οι τρεις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ένα σημαντικό χάσμα κόστους.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η GM σκοπεύει να συνεχίσει στην Κίνα καθώς σχεδιάζει να επικεντρωθεί σε premium και πολυτελή μοντέλα, ενώ η Ford στοχεύει στην ανάπτυξη των εξαγωγών της, αξιοποιώντας επιτυχημένα μοντέλα όπως το Mustang, το Bronco και το F-150.

Η Stellantis, αν και έχει σταματήσει να κατασκευάζει Jeep στην Κίνα, επένδυσε πρόσφατα στη Leapmotor και δημιούργησε μια κοινοπραξία για την πώληση προϊόντων διεθνώς.

Advertisement