Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί δεν «τραβάνε» οι online πωλήσεις αυτοκινήτων;

Ελλάδα 12:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί δεν «τραβάνε» οι online πωλήσεις αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Γιατί δεν «τραβάνε» οι online πωλήσεις αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Οι εταιρείες είχαν μεγάλες προσδοκίες από τις διαδικτυακές πωλήσεις. Οι καταναλωτές όμως θέλουν να βλέπουν και να αγγίζουν το νέο τους αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo και η Mercedes, έθεσαν φιλόδοξους στόχους για τις διαδικτυακές πωλήσεις αυτοκινήτων, αλλά έκτοτε αναθεώρησαν τις προσδοκίες τους λόγω της πολυπλοκότητας της επίτευξης τέτοιων στόχων.

Η Volvo είχε αρχικά ως στόχο να πραγματοποιήσει τις μισές από τις παγκόσμιες συναλλαγές οχημάτων της ηλεκτρονικά μέχρι το 2025. Ωστόσο, φέτος, η εταιρεία εγκατέλειψε αυτόν τον στόχο.

Παρομοίως, η Mercedes είχε ως στόχο το 25% των πωλήσεων νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων της να ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά έως το 2022, αλλά τώρα επέκτεινε τον στόχο αυτό για το 2025.

Advertisement
Advertisement

Παρά τις έρευνες που δείχνουν ότι πολλοί πελάτες είναι ανοιχτοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, το πραγματικό ποσοστό ολοκλήρωσης της αγοράς παραμένει χαμηλό.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Automotive News Europe στη Φρανκφούρτη, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εμπορικός διευθυντής της Volvo, Bjorn Annwall, εξήγησε ότι κανένας από τους ιδιώτες πελάτες της Volvo δεν ολοκληρώνει ολόκληρη τη συναλλαγή online, καθώς η διαδικασία απαιτεί συχνά κάποια προσωπική αλληλεπίδραση.

Ο Annwall σημείωσε ότι η πρόκληση έγκειται στη δυσκολία ορισμού του τι συνιστά διαδικτυακή πώληση.

Advertisement

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων γίνονται συχνά online λόγω μαζικών παραγγελιών, το μοντέλο αυτό δεν λειτουργεί καλά για τους μεμονωμένους αγοραστές.

Η ώθηση για online πωλήσεις έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην ανάπτυξη διαφόρων ψηφιακών εργαλείων, αλλά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν ένα μείγμα ψηφιακών και φυσικών αλληλεπιδράσεων.

Advertisement

Σύμφωνα με την έρευνα της ICDP, το ποσοστό των πελατών που επιθυμούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου online παραμένει γύρω στο 3% από το 2017.

Αντίθετα, εκείνοι που επιθυμούν μια πλήρως offline αγορά μειώθηκαν από 34% το 2017 σε 17% πέρυσι.

Η μετατόπιση αυτή υπογραμμίζει την αυξανόμενη προτίμηση για μια προσέγγιση πολλών σταδίων, όπου οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν διαφορετικά μέρη της συναλλαγής να είναι online ή προσωπικά.

Advertisement

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Europe, Michael Cole, ανέφερε ότι παρόλο που η εταιρεία προσφέρει μια “λύση click-to-buy”, πολύ λίγοι πελάτες ολοκληρώνουν ολόκληρη τη συναλλαγή online.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Stellantis U.K., Maria Grazia Davino, πιστεύει ότι ο καθορισμός φιλόδοξων στόχων διαδικτυακών πωλήσεων ήταν σωστός, διότι ώθησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να καινοτομήσουν και να προσαρμοστούν.

Ακόμη και αν οι στόχοι δεν επιτεύχθηκαν, η επιδίωξη επιτάχυνε την ανάπτυξη των ψηφιακών δυνατοτήτων.

Συμπερασματικά, η κοινή άποψη μεταξύ των μεγάλων εταιρειών είναι ότι, ενώ τα ψηφιακά εργαλεία είναι απαραίτητα και έχουν προχωρήσει σημαντικά λόγω των φιλόδοξων στόχων, η προσωπική αλληλεπίδραση παραμένει ένα κρίσιμο μέρος του ταξιδιού αγοράς αυτοκινήτου.