Γιατί δεν πρέπει να ζεσταίνουμε τον κινητήρα στο ρελαντί πριν ξεκινήσουμε
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250209011407_driver-wonder-driving-shutterstock_2254841855-768x432.jpg)
Είναι μια παλιά συνήθεια. Να αφήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να ζεσταθεί πριν φύγουμε για τον προορισμό μας, ιδίως τα χειμωνιάτικα πρωινά. Καλύτερα να μην το ξανακάνουμε.
Η κατάσταση είναι γνωστή. Με το σώμα μας να κρυώνει μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας, εκκινούμε τον κινητήρα και αναμένουμε μέχρι να εισέλθει ζεστός αέρας για να συνέλθουμε.
WHAT CAR
Μάλιστα, όσοι έχουμε αυτή τη δυνατότητα τρέχουμε ως το αυτοκίνητο, θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία, ανοίγουμε τη θέρμανση του συστήματος κλιματισμού και εσπευσμένα επιστρέφουμε στη θαλπωρή του σπιτιού μας μέχρι να ζεσταθεί το εσωτερικό του οχήματος. Όταν κρίνουμε ότι έχει συμβεί αυτό, επιβιβαζόμαστε και φεύγουμε.
Ωστόσο, το να αφήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να ζεσταθεί μέχρι να ξεκινήσουμε είναι λάθος, καθώς αυτό μπορεί να του δημιουργήσει πρόβλημα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250124145454_Relanti_II-768x432.jpg)
Οι σύγχρονοι κινητήρες είναι σχεδιασμένοι να θερμαίνονται ομοιόμορφα υπό φορτίο, δηλαδή πατώντας το πεντάλ του γκαζιού ενώ το όχημα είναι εν κινήσει.
Στο ρελαντί, η αύξηση της θερμοκρασίας καθυστερεί προκαλώντας δυσλειτουργίες. Για παράδειγμα, η κυλινδροκεφαλή δεν λιπαίνεται επαρκώς, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη φθορά της, ενώ το σύστημα ψεκασμού, το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων στον καταλύτη, αλλά και ο καταλύτης καθαυτός υπολειτουργούν.
Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλούνται βλάβες εάν έχουμε τη συνήθεια να αφήνουμε συχνά τον κινητήρα μας στο ρελαντί να ζεσταίνεται πριν φύγουμε για τον προορισμό μας.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250124145825_Ford-EcoBoost-engine-768x432.jpg)
Πέραν αυτού, αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων, μικροσωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα, όσο κι αν εμείς θεωρούμε το αντίθετο. Σύμφωνα με τις σχετικές μετρήσεις, ένας κινητήρας που λειτουργεί στο ρελαντί εκπέμπει περίπου 150 γραμμάρια CO2 ανά λεπτό της ώρας.
Τέλος, σε κάποιες χώρες επιβάλλεται πρόστιμο στον οδηγό που η Αστυνομία διαπιστώσει ότι έχει αφήσει το μοτέρ του αυτοκινήτου του να λειτουργεί στο ρελαντί. Για παράδειγμα, στη Γερμανία το ποσό που καλείται να πληρώσει κάποιος στον οποίο βεβαιωθεί αυτή η παράβαση είναι 80 ευρώ για επιβάρυνση του περιβάλλοντος.