Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί ανεβαίνουν τόσο πολύ τα plug-in υβριδικά;

Ελλάδα 0:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί ανεβαίνουν τόσο πολύ τα plug-in υβριδικά;

ΝΕΑ

Γιατί ανεβαίνουν τόσο πολύ τα plug-in υβριδικά;

ΝΕΑ

Με τα αμιγώς ηλεκτρικά να έχουν «κολλήσει» στις ευρωπαϊκές αγορές, τα plug-in υβριδικά φαίνεται ότι αποτελούν μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική.

Advertisement
Advertisement

Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν αύξηση σε αντίθεση με τα αμιγώς ηλεκτρικά, ευθυγραμμιζόμενα με τους επερχόμενους κανονισμούς της ΕΕ και τα φορολογικά κίνητρα για τους εταιρικούς αγοραστές.

Τα πιο πρόσφατα PHEV, όπως το Superb iV της Skoda, προσφέρουν πλέον ηλεκτρική εμβέλεια περίπου 135 χιλιομέτρων, υπερδιπλάσια των προηγούμενων μοντέλων.

Αυτή η αύξηση βοηθά τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους αυστηρούς στόχους εκπομπών του 2025, καθώς ορισμένα νέα μοντέλα εκπέμπουν λιγότερο από 20 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Advertisement
Advertisement

Οι πωλήσεις των PHEV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4,9% μέχρι τον Μάιο, ξεπερνώντας την αύξηση των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων κατά 2,5%.

Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μοντέλα όπως το VW Passat PHEV, το οποίο προσφέρει αυτονομία 120 χιλιομέτρων, και το MG HS με αυτονομία 121 χιλιομέτρων. Το Rafale της Renault θα διαθέτει επίσης ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων, σηματοδοτώντας την επιστροφή της μάρκας στα PHEV.

Ο αναθεωρημένος τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης που θα φέρνει η ΕΕ για το 2025 έχει ως στόχο να αντικατοπτρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη χρήση των PHEV στον πραγματικό κόσμο, καθώς πολλοί οδηγοί δεν φορτίζουν τακτικά τις μπαταρίες τους, οδηγώντας σε υψηλότερες εκπομπές.

Advertisement

Οι αυξημένες ηλεκτρικές αυτονομίες συμβάλλουν στον μετριασμό αυτού του ζητήματος.

Επιπλέον, τα φορολογικά προνόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία δίνουν κίνητρα στα PHEV με μεγαλύτερη αυτονομία, μειώνοντας τη φορολογική επιβάρυνση σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Παρά τις εξελίξεις αυτές, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV παραμένει συγκρατημένη. Στη Δυτική Ευρώπη, η διείσδυση των PHEV ήταν 7,8% μέχρι τον Μάιο και δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά πάνω από το 10% λόγω των αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές ρύπων και της εντολής για μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2035.

Οι premium μάρκες όπως η Porsche και η Audi σημειώνουν σημαντική αύξηση των PHEV, ενώ οι mainstream μάρκες όπως η Jeep, η Citroen και η Ford παρουσιάζουν μείωση. Το νέο C-HR PHEV της Toyota αποτελεί εξαίρεση, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση.

Η Volkswagen έχει ανανεώσει το σύστημα κίνησής της PHEV, προσφέροντας πλέον αυτονομία πολύ πάνω από 100 χιλιόμετρα με μεγαλύτερες μπαταρίες και βελτιωμένες δυνατότητες φόρτισης.

Advertisement

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η GWM, η BYD και η Geely πιέζουν περαιτέρω, αναπτύσσοντας PHEV με συνδυασμένη αυτονομία που ξεπερνά τα 1.930 χλμ.

Αυτές οι εξελίξεις τοποθετούν τα PHEV ως βιώσιμη γέφυρα μεταξύ των παραδοσιακών οχημάτων εσωτερικής καύσης και των πλήρων ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως όσον αφορά την επίτευξη των βραχυπρόθεσμων στόχων για τις εκπομπές ρύπων.