Προβληματικό το Autopilot της Tesla;
ΝΕΑ
Ο ιδιοκτήτης ενός Tesla Model 3 στη Γερμανία ζητά αποζημίωση ή αντικατάσταση του οχήματός του με ένα νέο, έπειτα από πολλαπλά περιστατικά αιφνίδιας πέδησης χωρίς λόγο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα, Γερμανός δικαστής αποφάνθηκε ότι το σύστημα Autopilot της Tesla είναι «ελαττωματικό και ακατάλληλο για κανονική χρήση» έπειτα από σχετική υπόθεση που εκδίκασε.
WHAT CAR
Πρόκειται για την πρώτη φορά που δικαστήριο χαρακτηρίζει με αυτόν τον τρόπο το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι για χρόνια υπάρχουν καταγγελίες για προβλήματα στη λειτουργία του.
Το θέμα προέκυψε όταν o Κρίστοφ Λίντνερ, ένας Γερμανός ιδιοκτήτης Model 3, κατέθεσε μήνυση κατά της Tesla ισχυριζόμενος ότι το όχημά του επανειλημμένως επιβράδυνε απροειδοποίητα και απότομα, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος να το κάνει.

Όπως υποστήριξε στη μήνυσή του, το Autopilot ενεργοποιούσε τα φρένα όταν το αυτοκίνητο άλλαζε λωρίδα κυκλοφορίας, όταν ακολουθούσε μεγαλύτερα οχήματα ή όταν εισερχόταν σε ή εξερχόταν από τούνελ, αντίστοιχα.
Το πρόβλημα είναι γνωστό διεθνώς ως φαινόμενο «phantom braking» -όπου το όχημα φρενάρει ξαφνικά χωρίς προφανή λόγο- και έχει αναφερθεί και από άλλους πελάτες της εταιρείας, ιδίως στις ΗΠΑ.
Καθώς η υπόθεση εξελισσόταν στη Γερμανία, το δικαστήριο της περιοχής Τράουνσταϊν ανέθεσε σε ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα να δοκιμάσει το συγκεκριμένο Model 3.
Ο μηχανικός το οδήγησε για περισσότερα από 700 χιλιόμετρα, κυρίως σε αυτοκινητόδρομους, καταγράφοντας το ταξίδι με δύο εσωτερικές κάμερες.
Αντιμετωπίζοντας επανειλημμένα περιστατικά «phantom braking», σταμάτησε τις δοκιμές, καθώς έκρινε ότι «δεν ήταν πλέον ασφαλές να συνεχιστεί η οδήγηση σε δημόσιους δρόμους με ενεργοποιημένο το σύστημα».

Σε μία περίπτωση, το εν λόγω Model 3 κινούνταν στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας με 140 χλμ./ώρα και φρέναρε ξαφνικά μειώνοντας ταχύτητα στα περίπου 95 km/h, χωρίς προφανή λόγο, προκαλώντας πρόβλημα στους επερχόμενους οδηγούς και στην κυκλοφορία.
Η απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου ανακοινώθηκε στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου και ανέφερε ότι το Autopilot της Tesla δεν προσφέρει τη λειτουργικότητα που «ένας καταναλωτής θα περίμενε από ένα όχημα αυτής της κατηγορίας τιμής».
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, η εταιρεία καλείται να επιδιορθώσει το όχημα του ενάγοντα. Όμως, η υπόθεση βρίσκεται πλέον στο Ανώτερο Περιφερειακό Δικαστήριο του Μονάχου.
Αυτό επειδή ο Λίντνερ δεν ικανοποιείται μόνο με την επισκευή τού αυτοκινήτου του και ζητά την ακύρωση της αρχικής σύμβασης αγοράς ή την αντικατάστασή του με ένα καινούργιο, που δεν θα έχει αυτό το πρόβλημα.